Ro Club Maraton
Centru testare performanta sportiva Superfit
Home | Sitemap | Contact
Ultimele postari pe forum UK FR DE HU IT GR JP 223927.75 km alergati de noi      Concursuri Antrenament Nutritie Sanatate Alergatori Povesti Produse
Home Ro Club Maraton Competitii nationale Calendar AIMS Maratoane in lume FORUM Galerie media Contact

Sondaj de opinie

Care este ritmul cu care alergi un maraton? *
3-4 min/km
4-5 min/km
5-6 min/km
6-7 min/km
> 7 min/km


Nota : campurile cu * sunt obligatorii.


Arhiva sondaje de opinie




Sunteti aici :: Antrenament » Alergarea pe nisip sau iarba

Alergarea pe nisip sau iarba

(1)ZeykJh_15489.jpgDesi poate parea ciudat, specialistii in medicina sportiva au constatat ca exista un risc mai mare de accidentare - intinderi, luxatii, tendinite - la cei care alearga pe suprafete moi (dar usor denivelate si instabile), cum ar fi iarba sau nisipul, decat la cei care alearga pe astfalt sau beton, asa cum probabil v-ati fi asteptat. Problema principala este ca fiecare pas supune la presiuni si forte diferite talpile, gleznele, genunchii si soldurile alergatorilor, ceea ce presupune o permanenta ajustare la suprafata de sprijin si nu oricine are capacitatea de a se adapta cu usurinta la fiecare pas. Aceste suprafete isi schimba permanent panta, iar modificarea frecventa a presiunilor asupra membrelor inferioare poate conduce la aparitia tendinitelor, inflamatiilor articulare si chiar a fracturilor.
O prima masura ce trebuie luata, in cazul in care doriti sa alergati pe iarba sau nisip este alegerea unor pantofi de sport de cea mai buna calitate, care sa absoraba socurile in timpul alergarii, care sa fie schimbata periodic la 4-500 km de alergare

Nu trebuie sa evitati alergarea pe suprafete mai moi -acestea au o mare calitate: reduc impactul asupra membrelor inferioare, lucru care nu se intampla in cazul alergarii pe beton sau asfalt. Atunci cand alegeti sa alergati pe suprafete moi, naturale, expertii va sfatuiesc sa fiti foarte atenti la teren - pietre, denivelari, gauri, pante, si sa purtati incaltari adecvate.

Regula "10"

Aceasta regula va ajuta sa va imbunatatiti performantele fara riscul unor accidentari si se aplica si in cazul alergarii pe teren mai moale sau denivelat. Indiferent daca sunteti incepatori sau maratonisti cu experienta, este esential sa progresati in ritm optim pentru a va atinge obiectivele si a evita accidentarile.

Cresterea prea rapida a intensitatii, timpului sau dificultatii tipului de activitate reprezinta una dintre cele mai frecvente motive ale accidentarilor in sport. Pentru a preveni aceste probleme, expertii in fitness recomanda atat incepatorilor, cat si celor cu experienta sa foloseasca regula 10%, care limiteaza cresterea saptamanala a acestor parametrii. Cu alte cuvinte, este recomandat sa nu mariti intensitatea, volumul (distanta, greutatea folosita) sau durata activitatii cu mai mult de 10% pe saptamana. De exemplu, daca obisnuiti sa alergati 40 km pe saptamana, prin aplicarea regulii 10%, este bine sa cresteti distanta pe care alergati cu doar 4 km pe saptamana. Pentru incepatori, chiar 10% poate insemna mult, de aceea lor li se recomanda o crestere cu 5% sau chiar mai putin pe saptamana. Regula 10% este o metoda simpla de a progresa la antrenamente, dar presupune sa va tineti de programul de antrenament, saptamana de saptamana. De asemenea, poate constitui un excelent mijloc de motivare.

Retineti ca indiferent daca folositi aceasta regula sau nu, atentia cu care va observati reactiile corpului reprezinta cea mai buna cale pentru a evita accidentarile. Daca ignorati durerile si alte simptome, riscati sa va agravati situatia. Daca simtiti ca activitatea pe care o faceti depaseste limita sigurantei - incetiniti ritmul, schimbati activitatea sau odihniti-va.


Dr. Serban Damian
Votati ca slab Votati ca nimic special Votati ca merita citit Votati ca foarte bun Votati ca excelent
Apasati pe stelute pentru a vota.
Acest articol este votat ca excelent. Ati votat acest articol ca excelent.


Adauga comentariuNici un comentariu.


Ice Power Sponser Lysi Isostar Travel House Nike Flanco Salomon Centrul de nutritie Superfit Seba Med

Compress SportNutricultNewsmanphoto-marathon.ro

Home | Ro Club Maraton | Competitii nationale | Maratoane in lume | Antrenament | Nutritie | Sanatate | Povesti | Termeni si conditii | Contact
Copyright Ro Club Maraton 2019. Toate drepturile rezervate. - Website realizat de PHP Coder  si Triumf ®
Fondator Serban Damian, 2007