Ro Club Maraton
Centru testare performanta sportiva Superfit
Home | Sitemap | Contact
Ultimele postari pe forum UK FR DE HU IT GR JP 223924.95 km alergati de noi      Concursuri Antrenament Nutritie Sanatate Alergatori Povesti Produse
Home Ro Club Maraton Competitii nationale Calendar AIMS Maratoane in lume FORUM Galerie media Contact

Sondaj de opinie

Care este ritmul cu care alergi un maraton? *
3-4 min/km
4-5 min/km
5-6 min/km
6-7 min/km
> 7 min/km


Nota : campurile cu * sunt obligatorii.


Arhiva sondaje de opinie




Sunteti aici :: Antrenament » Alergarea pe timp de iarna

Alergarea pe timp de iarna

Frigul este un element care solicita mult organismul uman, iar atunci(1)eKpVrB_82498.jpg cand acesta se adauga la efort fizic, deja sportivii se gasesc intr-o situatie in care trebuie sa ia masuri speciale. Pentru pasionatii de alergare exista o solutie simpla: sa mearga la o sala unde exista benzi de alergat; totusi exista oameni care nu se simt bine alergand pe banda, intr-un mediu inchis, ci prefera sa alerge afara, indiferent cat de frig ar fi. Sunt sigur ca printre cititorii nostri exista astfel de persoane. Voi prezenta in continuare cateva idei utile, care va feresc de problemele ce pot sa apara la alergarea pe timp de iarna.

  • Hidrateaza-te! Este mai important decat iti poti imagina. Trebuie sa bei suficiente lichide inainte, in timpul si dupa antrenament. Chiar daca aparent nu transpiri, sau cel putin nu transpiri la fel ca in timpul verii, totusi sa fi sigur ca pierzi suficient de multa apa.
  • Identifica-te! Iti sugerez sa ai totdeauna la tine un element de identificare: buletinul sau macar o hartie pe care sa iti scrii datele tale si cateva numere de telefon ale cunoscutilor tai. Acest lucru este important in special atunci cand este vreme proasta si intentionezi sa te indepartezi de locurile populate. Anunta pe cineva cat ai de gand sa alergi si in ce directie te duci. De asemenea, nu este o idee proasta sa ai la tine telefonul mobil.
  • Imbraca-te in straturi! Vorbim de trei straturi importante atunci cand alergi pe vreme rece. Primul strat trebuie sa fie placut la atingere si sa lase pielea sa respire - bumbac, polipropilena, poliester, Thermax. Al doilea strat trebuie sa retina umiditatea ce trece prin primul strat - lana, poliester. Stratul exterior trebuie sa blocheze patrunderea vantului rece, dar in acelasi timp sa lase umezeala sa se evapore - Gore-Tex.
  • Usuca-te rapid! Cel mai bine este sa termini alergarea acasa, astfel incat sa te poti schimba in haine uscate imediat. Pe de alta parte, daca nu iti permiti acest "lux", cel putin sa ai la tine haine uscate sau macar o pereche de sosete uscate, ca te poti schimba.
  • Imbraca-te ca si cum afara ar fi cu 10-15 grade mai mult! Dupa cateva minute de alergare corpul tau se va incalzi. Senzatia produsa de supraincalzire este la fel de neplacuta ca si cea de prea frig.
  • Incepe sa alergi cu vantul in fata! Daca vei incepe asa, atunci este destul de probabil sa termini cu vantul din spate. Acest lucru inseamna ca iti va fi mai usor sa ajungi acasa pe vreme foarte rece, fiindca nu vei fi nevoit sa induri aerul rece in fata, mai ales atunci cand esti transpirat.
  • Alearga impreuna cu un prieten! Nu numai ca vei avea mai multa motivatie sa iesi si sa alergi iarna, cand poti fi tentat sa renunti, dar vei avea pe cineva alaturi sa te ajute daca ti se intampla ceva.
  • Alege culoarea potrivita! Daca alergi pe intuneric, atunci poarta culori deschise si echipament reflectorizant. Daca este zapada, poarta haine cu culori stralucitoare. Daca este intuneric si zapada, atunci fa o exceptie si alege alta zi pentru alergat sau mergi la o sala.
  • Modifica-ti programul de alergare! Daca este vreme foarte rece, atunci ar fi o idee buna sa reduci la jumatate timpul alocat alergarii si sa faci mai mult antrenament in sala - bicicleta, exercitii cu greutati, inot. Nu considera acest lucru o pierdere, fiindca in mod sigur te va ajuta.
  • Poarta ochelari cu lentile colorate! Daca este zapada peste tot, ochii tai vor obosi. Ochelarii de soare te ajuta sa te protejezi impotriva acestei probleme..
Votati ca slab Votati ca nimic special Votati ca merita citit Votati ca foarte bun Votati ca excelent
Apasati pe stelute pentru a vota.
Acest articol este votat ca excelent. Ati votat acest articol ca excelent.


Adauga comentariu4 comentarii.

Joi, 28 Noiembrie 2013 23:40marius a spus :
@Atelocin, accepta aerul asa cum este el..incearca, pe cat poti, sa inspiri pe nas.daca alergi sufucient de mult, iti garantez ca nu vei raci. Esarfa la gura/nas poate fi daunatoare...aerul cald pe care l expiri, in contact cu aerul rece, creeaza condens la nivelul esarfei...apoi vei inspira respectivele particule si te poti alege cu o pneumonie! @Florin, chiar n ai inteles la ce se refera cu suprainclzirea: sfatul e sa nu te imbraci mult prea gros, respectiv sa iei in calcul ca dupa 2 km incepi sa te incalzesti. Daca te imbraci in 5 straturi risti sa te supraincalzesti. La cat spui ca alergi e clar ca ai experienta in privinta echiparii si d aia nu ti se intampla...multe din sfaturile astea sunt pentru altii...
Luni, 2 Ianuarie 2012 09:25Atelocin a spus :
Este bine sa ne acoperim gura si nasul cu o esarfa sau alt ceva cand alergam iarna in frig? Sau este doar un mit. Eu nu pot sa alerg in sala pe banda. Alerg deja de 2 ani, iar anul trecut a fost primul an in care am alergat afara iarna. Am alegat chiar si la -7C si nu am patit nimic. Dar am citit pe net ca ar trebui sa ne acoperim gura si nasul cand alergam la temperaturi scazute pt. a ne proteja caile repiratorii de efectul aerului rece
Marti, 1 Martie 2011 12:45Florin a spus :
N-am inteles cum e cu supraincalzirea. Eu alerg iarna numai afara, de regula pe intuneric si pe stadion. Durata intre 1h-2h 1/2. Nu mi s-a intamplat vreodata sa ma supraincalzesc dupa alergare. Din contra, dupa cca 20 min de la terminare nu mai suport frigul.
Duminica, 9 Mai 2010 19:35zamfir ovidiu a spus :
chear aveam nevoie de sfaturile astea foarte inportente pentru mine

Ice Power Sponser Lysi Isostar Travel House Nike Flanco Salomon Centrul de nutritie Superfit Seba Med

Compress SportNutricultNewsmanphoto-marathon.ro

Home | Ro Club Maraton | Competitii nationale | Maratoane in lume | Antrenament | Nutritie | Sanatate | Povesti | Termeni si conditii | Contact
Copyright Ro Club Maraton 2019. Toate drepturile rezervate. - Website realizat de PHP Coder  si Triumf ®
Fondator Serban Damian, 2007