Ro Club Maraton
Centru testare performanta sportiva Superfit
Home | Sitemap | Contact
Ultimele postari pe forum UK FR DE HU IT GR JP 223900.05 km alergati de noi      Concursuri Antrenament Nutritie Sanatate Alergatori Povesti Produse
Home Ro Club Maraton Competitii nationale Calendar AIMS Maratoane in lume FORUM Galerie media Contact

Sondaj de opinie

Care este ritmul cu care alergi un maraton? *
3-4 min/km
4-5 min/km
5-6 min/km
6-7 min/km
> 7 min/km


Nota : campurile cu * sunt obligatorii.


Arhiva sondaje de opinie




Sunteti aici :: Antrenament » Cum sa ne facem timp sa alergam

Cum sa ne facem timp sa alergam

(1)k0RpHrU_78298.jpg"Nu am suficient timp." Acesta este principalul motiv pentru care oamenii spun ca nu alearga. Sau pentru care nu alearga atat de mult cat le-ar placea. Dupa atatia ani in care am tot auzit cat de buna este miscarea fizica regulata pentru sanatatea noastra, cu totii stim ca ar trebui sa alergam (alergatul imbunatateste conditia fizica si arde mai multe calorii decat oricare alte exercitii). Aceasta problema nici nu se mai pune, ci aceea de a gasi timp pentru alergat.

 

Viata poate fi cateodata incarcata. Apar tot felul de lucruri. Slujba. Mancatul. Somnul. Timpul petrecut cu prietenii si familia. Dupa toate acestea, cate minute iti mai raman pentru alergat? In prea multe zile, raspunsul este ‘zero’. Exact acesta este motivul pentru care exista acest articol. Ca tu sa nu mai folosesti scuza lipsei de timp, am facut o colectie de ponturi si strategii privind managementul timpului folosite de alergatori de peste tot din tara, care sunt de asemenea ocupati. Asadar ia o pauza, ia loc si citeste-l cu atentie. Poate fi unul dintre cele mai bune lucruri pe care le vei face vreodata pentru antrenamentele tale de alergat.

 

Fa din alergat o prioritate

Aceasta este cheia. Restul strategiilor ii urmeaza acesteia in clasament. Unii oameni fac pur si simplu din alergat o prioritate importanta. Capatand importanta pentru ei, alergatul le apare zilnic pe lista de lucruri care trebuie facute. Odata aflat pe aceasta lista, nu il mai poti ignora.

 

Planifica antrenamentele in avans

Incearca sa iei decizia privind alergatul in chiar ziua respectiva. O idee este sa  iti faci inca de duminica seara sau luni dimineata orarul antrenamentelor pe saptamana respectiva, in functie de programul de lucru si cel al familiei. Daca de exemplu ai o iesire la gradina zoologica cu copiii, atunci aceea s-ar putea sa nu fie cea mai buna zi pentru un antrenament lung de alergat.  Bineinteles ca orarul saptamanal se poate modifica pe parcurs, insa este important sa stabilesti un cadru initial. Implica-ti sotia sau o alta persoana cu un rol important in viata ta in aceste sesiuni de planificare.

 

Aminteste-ti tot timpul motivul pentru care alergi

Sa-ti aloci intre 30 si 60 de minute zilnic pentru antrenamente nu este un act egoist. Aceasta te va face mai sanatos, mai fericit si mai capabil sa-ti duci la bun sfarsit sarcinile zilnice. Rezultatul va fi ca vei avea mai multa energie pentru lucru precum si pentru activitati in timpul liber, iar de asta se vor bucura toti din jurul tau.

 

Tine-ti echipamentul la indemana

Nu-ti poti face antrenamentele daca nu ai la indemana pantofii de alergat. De exemplu, poti sa ai tot timpul in portbagaj o geanta cu pantofii de alergat. Pentru cei care alearga dimineata, o buna strategie este sa-si pregateasca echipamentul de cu seara.

 

Creaza un antrenament pentru cazuri de urgenta

Pentru acele zile in care pur si simplu nu ai timp sa te antrenezi, creaza-ti un antrenament pentru cazuri "de urgenta", care sa nu dureze mai mult de 15 minute. Acest antrenament condensat iti va permite sa-ti mentii ritmul. Este acel tip de antrenament la care poti recurge in zilele mult prea aglomerate. Pot fi 15 minute de alergat usor, mers pe bicicleta sau de mers pe jos. Nu conteaza atat de mult ce faci in cele 15 minute, ce conteaza este sa fie ceva simplu si la indemana atunci cand este nevoie. Si cu siguranta vei avea nevoie.

 

Deplasarea la si de la lucru

Printre alte beneficii pe care le ofera, alergatul pana la si de la lucru poate economisi timpul care altfel ar fi pierdut in trafic. Cu metroul s-ar putea sa iti ia 45 de minute sa ajungi acasa si ai putea sa faci din acest timp unul pe care sa il aloci alergatului.

 

Parcheaza intr-un loc mai ieftin si apoi alearga

De exemplu, poti parca departe, intr-o parcare mai ieftina, si apoi alearga pana la locul evenimentului unde trebuie sa participi. Prin asta economisesti bani, te menti in forma si scutesti bataia de cap si neplacerile create de incercarea de a gasi loc de parcare chiar langa stadion.

 

Alearga dimineata

Aceasta reprezinta o solutie pentru multi alergatori presati de timp. Pana cand sa se apuce de alergat unii urasc sa se trezeasca dimineata. Poate nu iti place sa te ridici din pat la 5:30, insa odata ce te-ai ridicat, vei descoperi ca ai mult mai multa energie decat in alte momente ale zilei. Dintr-un motiv sau altul, te vei putea culca la aceeasi ora fara sa ai nevoie de mai mult somn. Mai mult decat atat, vara vei evita caldura si umiditatea care apar mai tarziu de-a lungul zilei.

 

Cumpara un carucior de alergat

Pentru cine nu este o problema caratul unei greutati in plus, o solutie perfecta pentru un parinte ocupat este sa-ti iei copilul cu tine. Daca sunt foarte mici si se apropie ora de somn, atunci este foarte posibil sa adoarma intr-un carucior de alergat.

Alte optiuni: Daca sunt mai in varsta, atunci gaseste o pista langa care este un loc de joaca si lasa-i la joaca cat timp tu alergi pe pista.

 

Gaseste un prieten

O modalitate de a te asigura ca integrezi alergatul in programul tau zilnic incarcat este sa iti gasesti unul sau mai multi colegi de antrenament care fara tine nu vor exersa. In felul acesta iti creezi un fel de datorie de onoare si te vei simti obligat sa mergi la antrenament chiar si atunci cand esti obosit sau lipsit de chef.

Alatura-te unui grup de alergare
Grupurile au fost create pentru a motiva oamenii sa li se alature. Acolo vei gasi oameni cu aceeasi pasiune ca tine. Ro Club Maraton este acum prezent in toate parcurile mari din Bucuresti, avand grupuri de alergare in fiecare weekend.

Votati ca slab Votati ca nimic special Votati ca merita citit Votati ca foarte bun Votati ca excelent
Apasati pe stelute pentru a vota.
Acest articol este votat ca excelent. Ati votat acest articol ca foarte bun.


Adauga comentariuUn comentariu.

Marti, 12 Aprilie 2011 15:42Daniel a spus :
Bun articol, dar....
Solutiile Deplasarea la si de la lucru si Parcheaza intr-un loc mai ieftin si apoi alearga mi se par un pic nerealiste....
Nu vad cum as putea merge la servici dupa 5-6 km de alergat prin praful orasului.....
Celelalte puncte sunt chiar foarte ok

Ice Power Sponser Lysi Isostar Travel House Nike Flanco Salomon Centrul de nutritie Superfit Seba Med

Compress SportNutricultNewsmanphoto-marathon.ro

Home | Ro Club Maraton | Competitii nationale | Maratoane in lume | Antrenament | Nutritie | Sanatate | Povesti | Termeni si conditii | Contact
Copyright Ro Club Maraton 2018. Toate drepturile rezervate. - Website realizat de PHP Coder  si Triumf ®
Fondator Serban Damian, 2007