Ro Club Maraton
Centru testare performanta sportiva Superfit
Home | Sitemap | Contact
Ultimele postari pe forum UK FR DE HU IT GR JP 221577.60 km alergati de noi      Concursuri Antrenament Nutritie Sanatate Alergatori Povesti Produse
Home Ro Club Maraton Competitii nationale Calendar AIMS Maratoane in lume FORUM Galerie media Contact

Sondaj de opinie

Care este ritmul cu care alergi un maraton? *
3-4 min/km
4-5 min/km
5-6 min/km
6-7 min/km
> 7 min/km


Nota : campurile cu * sunt obligatorii.


Arhiva sondaje de opinie




Sunteti aici :: Povesti » De la sub nivelul marii la culmi deasupra norilor

De la sub nivelul marii la culmi deasupra norilor

(1)2Xa4ctZw_28927.jpg

“Încă zece bolovani, și după aceea meriți o pauză”… “Urc până la piatra de acolo, și după aceea îmi trag suflul”… “Nu mă opresc atât timp cât cel din fața mea nu se oprește”…. Mintea caută tertipuri pentru a convinge picioarele să continue și încearcă să nu se gândească la urcușul extrem de abrupt, accidentat și cu capătul ascuns între nori.

Toate acestea au început destul de inocent. Cu aproape cinci ani în urmă, s-au întâmplat două lucruri. În primul rând, mă apropiam de pragul psihologic de 30 de ani și observam, la mine și la cei de aceeași vârstă, sedentarizare și îngrășare. În al doilea rând, m-am mutat în Olanda, într-un oraș în care eram înconjurat de parcuri, străduțe liniștite și aer curat.

Să mergi la sală și să te uiți în gol în timp ce “tragi de fiare” miroase mai degrabă a corvoadă (și a transpirație) decât a te mișca liber, încotro vrei tu, din momentul în care ai ieșit pe ușa casei. Concluzia era simplă și inevitabilă: aleargă!

Povestea mea este povestea tuturor celor care au început să alerge având antrenament doar la fuga după autobuz și urcat 2-3 etaje. După cel mult câteva sute de metri, plămânii explodează, inima bate nebunește și începi să analizezi serios ipoteza că omul nu este făcut pentru alergare sau că atunci când te-au asamblat pe tine, au folosit piese neoriginale.

Din fericire, această poveste a avut multe capitole după aceea. La început, erau foarte scurte. Alergi 10 minute. Alergi jumătate de oră. Descoperă-ți un ritm. Stabilești să alergi o oră, ceea ce pare supra-uman, și reușești, după multe chinuri. Înscrie-te la primul semi-maraton și termină-l, cu un timp de care vei râde după câțiva ani, dar termină-l.

De aici, fiecare are povestea lui. După câteva zeci de semi-maratoane, de-a lungul a doi ani, tocmai când povestea părea să devină repetitivă, apar cursele cu obstacole în Olanda. Aleargă, sari, aleargă, târăște-te, aleargă, cațără-te, aleargă prin noroi pînă la glezne, ajută un alt participant să treacă peste zidul de 3 metri, aleargă, cară bușteanul, aleargă, treci prin bazinul de apă cu gheață, aleargă mai repede, traverseză canalul agățat de o frânghie, aleargă.... Să termini o cursă cu obstacole, unde ești acoperit de noroi, ai ajutat și ai fost ajutat de necunoscuți să treci peste obstacole și ai febră musculară peste tot te face să te simți mai plin de viață decît ai fost vreodată la o alergare “simplă”.

(2)ck1Slqz_37019.jpg

Când te apuci de curse cu obstacole, trebuie să te întorci la clasa I. Știi să alergi, dar trebuie să te înveți cum să menții ritmul când te târăști 100 de metri sub sârmă ghimpată, cum să alergi cărând un buștean sau un cauciuc, cum să escaladezi fără ajutor un zid și cum să ajuți pe altcineva să îl sară, cum să te urci pe o frânghie, cum să alergi în noroi până la glezne... și cum să nu îți fie frică de bazinul cu gheață, de căzut în canal dacă nu te mai țin mâinile de frânghie, de urcat și coborât pe plasa de 5-6 metri, de sărit în apă de la câțiva metri înălțime  și, nu în ultimul rînd, de faptul că nu știi ce nou obstacol te așteaptă după colț.

Așa că la cursele cu obstacole încep din nou “de jos”, cu distanțe scurte și probe ușoare, pe care le termin în o oră două, și ajung după doi ani la maraton cu 100 de obstacole și timp de peste opt ore.

Volumul “Curse cu obstacole” din această poveste se apropie și el de momentul în care capitolele încep să semene între ele. Din fericire, personajul principal părăsește Olanda cea plată și sub nivelul mării și se întoarce în România. Obișnuit cu elevații de -5m și cel mult +100 m, personajul principal se înscrie naiv la ultra-maratonul montan Transylvania Trail Traverse, proba de 52 kilometri, cu urcușuri totale de 4200 metri. Iar acestă înscriere este prologul uneia dintre cele mai lungi, frumoase și memorabile capitole.

Alergat pe drumuri forestiere între brazi uriași înconjurat de suedezi, cățărat în patru labe pe bolovani uriași, vorbit cu un un participant din Danemarca, urcat pe pante înverzite într-o căldare gigantică, alergat pe culme la peste 2.000 de metri, mâncat în trecere fragi, umplut sticla din pârâu, trecut prin mini-canioane, mâncat ciorbă la cabana Omu, coborât potecă vizibilă în spațiu deschis pe kilometri întregi, răcorit în cascadă alături de un grup de alergători din Malta, trecut pe lângă stâne la apus împreună cu un portughez, urmat marcaje la lumina lămpașului, salutat voluntari în jurul focului la ultimul punct de control, coborât pe potecă vizibilă doar în conul de lumină al lămpașului, alergat pe drum forestier sub stele și lună, alergat la vale către finish, aplauze și muzică.... după un total de 15 ore.

Am terminat printre ultimii, cu timp de aproape 6 ore în plus față de câștigător, însă nu mi-a păsat. Am decis că sunt iar la școală, pentru că semi-maratoanele și cursele cu obstacole din Olanda sunt clasele I-VIII, iar ultra-maratoanele montane sunt post-doctorate. Am deschis un nou volum în cursa alergărilor, și de-abia aștept să văd cu ce îl umplu în munții incredibili din România. Am aflat din prima incursiune că munții te testează cu urcușuri cărora nu le pasă de cât de obosit ești și cu coborâșuri care găsesc noi mușchi de chinuit, însă te răsplătesc cu peisaje și amintiri gravate pentru totdeauna în mintea ta. Povestea continuă...

Text de Mihai Sirbu


Adauga comentariuNici un comentariu.




Afisare 21 din 248.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >>
Pagina 1 din 12


Alte articole despre Povesti
Ice Power Sponser Lysi Isostar Travel House Nike Flanco Salomon Centrul de nutritie Superfit Seba Med

Compress SportNutricultNewsmanphoto-marathon.ro

Home | Ro Club Maraton | Competitii nationale | Maratoane in lume | Antrenament | Nutritie | Sanatate | Povesti | Termeni si conditii | Contact
Copyright Ro Club Maraton 2017. Toate drepturile rezervate. - Website realizat de PHP Coder si Triumf ®
Fondator Serban Damian, 2007