Ro Club Maraton
Centru testare performanta sportiva Superfit
Home | Sitemap | Contact
Ultimele postari pe forum UK FR DE HU IT GR JP 223927.75 km alergati de noi      Concursuri Antrenament Nutritie Sanatate Alergatori Povesti Produse
Home Ro Club Maraton Competitii nationale Calendar AIMS Maratoane in lume FORUM Galerie media Contact
Cautare

Cont utilizator

Ultimele noutati Reduceri la concursurile organizate de ABRC in 2017
Reduceri la concursurile organizate de ABRC in 2017
In atentia membrilor Ro Club Maraton: va comunicam preturile speciale la concursurile organizate de ABRC in acest an. Ceea ce trebuie sa platiti... Reduceri la concursurile organizate de ABRC in 2017

Concursuri Furtuna (tristetea unui alergator singuratic)
Odata mai demult cam pe vremea asta, cand iarna a inceput sa castige teren cu zile mai reci si nopti geroase, am iesit seara... Furtuna (tristetea unui alergator singuratic)

Antrenament Cum sa ne facem timp sa alergamCum sa ne facem timp sa alergam
“Nu am suficient timp.” Acesta este principalul motiv pentru care oamenii spun ca nu alearga. Sau pentru care... Cum sa ne facem timp sa alergam

Nutritie Suplimente nutritive impotriva colesterolului si a stratului adiposSuplimente nutritive impotriva colesterolului si a stratului adipos
Traim intr-un secol in care cele mai populare boli au la baza dezechilibre metabolice, asa cum sunt dislipidemiile si obezitatea.... Suplimente nutritive impotriva colesterolului si a stratului adipos

Sanatate Shiatsu, atingerea care vindecaShiatsu, atingerea care vindeca
Shiatsu este un stil de masaj fondat in Japonia prin combinarea de tehnici de masaj oriental cu notiuni moderne de anatomie... Shiatsu, atingerea care vindeca
Sunteti aici :: FORUM » Jurnale de antrenament personale » Jurnal mgh :)

Jurnal mgh :)



Open thread Jurnal mgh :)

-



Offline mgh
Membru Ro Club Maratonmgh
Din Decembrie 2011
Vineri, 13 Aprilie 2012 22:29
Mi-am dat seama ca a venit momentul sa nu mai poluez topicul de huaraches cu alergarile mele asa ca de azi inainte o sa trec aici ce si cum.

Incep cu alergarea de ieri. 12.35km cu media 5.42. Momentan alerg cu pantofi (ca sa mi se vindece bataturile) asa ca am renuntat si la metronom si alerg pe AudioFuel, albumul Adrenaline Junkie, care are intre 155-190 bpm.

Partea buna e ca ritmul e placut si la fiecare 15 minute imi baga un sprint la 190bpm. Cu ocazia sprintului asta am ajuns si la un maxim de HR (cel putin pana acum - fix 190). In alta ordine de idei marti dimineata am programat testul de efort/Vo2 si o sa aflu si HRmax real care ma astept sa fie tot pe acolo.

Maine la 8:30 semnez condica in Herastrau pentru un semi (daca rezist) dupa care plec din Bucuresti asa ca iau o pauza de cateva zile.

Si sa nu uit: Paste Fericit!






1 2 3 4 5 6 >
Pagina 1 din 6




Offline mgh
Membru Ro Club Maratonmgh
Din Decembrie 2011
Sambata, 14 Aprilie 2012 11:13
Azi dimineata am alergat 21.07km in 1:56:53. Asta ca sa ma enervez ca nu am mai facut 50m inainte sa inchid ceasul, ca sa imi dea si mie Endomono un nou PB :)

Am invatat si ca mi-am luat prea putina apa la mine (0.5l). Eram uscat de sete cand am ajuns acasa. Noroc ca s-a innorat de la un punct incolo si m-am mai racorit asa.


...............
-




Offline Sundance
Membru Ro Club MaratonSundance
Din Septembrie 2011
Oras / Locatie : Bucuresti
Sambata, 14 Aprilie 2012 15:45
Felicitari! Ai progresat foarte frumos. Tine-o tot asa!


...............
"Pain is inevitable. Suffering is optional."




Offline mgh
Membru Ro Club Maratonmgh
Din Decembrie 2011
Duminica, 15 Aprilie 2012 19:27
Merci! Pana pe 3 iunie am in planul saptamanal cate un semi/weekend plus o zi de intervale si doua de alergari lejere. Sper sa reusesc sa ma tin de el.

Trebuie sa imi gasesc si un tricou fara maneci ca m-am ales cu o mica iritatie la subrat in dreapta.


...............
-




Offline _Serban
Membru Forum_Serban
Din Octombrie 2011
Oras / Locatie : Brno, Cehia
Luni, 16 Aprilie 2012 11:08
Salut

Ce cursa ai pe 3 iunie? Lumea vorbeste de evolutie dar nu stiu ce PB detii si ce obiectiv ai in momentul de fata. Poate ma lamuresti si pe mine. Spor la alergari!






Offline Mihai Petrov
Membru Ro Club Maraton
Din Octombrie 2010
Oras / Locatie : Bucuresti
Luni, 16 Aprilie 2012 11:12
Nu e semimaratonul Bucuresti pe 3 iunie?


...............
mihai_punct_petrov@gmail.com




Offline mgh
Membru Ro Club Maratonmgh
Din Decembrie 2011
Luni, 16 Aprilie 2012 11:31
Ba da, la el ma refer. PB e cel e sambata asta. Pana atunci sper sa il mai scad la 1:55.


...............
-




Offline mgh
Membru Ro Club Maratonmgh
Din Decembrie 2011
Marti, 17 Aprilie 2012 11:39
Azi dimineata am facut in sfarsit testul de efort la INMS. Mai intai sa amintesc pretul - jenant de mic. 25 de lei mai exact. La banii astia ma simt dator sa mai trec pe acolo cu un cadou pentru medic si asistenta lui pentru ca amandoi au fost foarte amabili si rabdatori cu intrebarile mele.

Prin comparatie, consultatia la Biomedica + EKG + ecografie a fost 265 si asta e un pret normal tinand cont de experienta doctorului respectiv.

Si acum sa revin la test. M-am dus la 8:15. Mai intai au facut un EKG de repaos+luat tensiunea intins si in picioare. EKG-ul a iesit foarte bine si amandoi au fost multumiti de cum arata.

Apoi mi-au pus centura cardiaca si masca de oxigen si mi-au explicat ca nu trebuie sa vorbesc, cum se va derula testul si ca atunci cand nu mai pot sa ma prind cu mainile de barele laterale si ei vor opri banda.

Testul a inceput prin mers incet pe banda timp de 3 minute. Lejer. Coafura rezista dar ritmul cardiac sare la 100 aproape imediat ceea ce l-a ingrijorat un pic pe doctor (mi-a spus dupa ca a crezut ca cine stie cat o sa sara). Mai scade dupa aceea din fericire.

Apoi inca 3 minute la viteza mai mare. Un pic de efort dar nimic dramatic. Ritmul ajunge pana pe la 120.

Apoi inca 3 minute si mai rapid la un ritm la care puteam fie sa alerg cu pasi mici fie sa merg cu pasi mari. Aici am inceput deja sa respir ceva mai des si sa simt un pic de oboseala. Am alergat la inceput, apoi am mers pentru ca era mai comod asa. Ritmul ajunge la la 160.

Dupa asta am intrat in etapa de alergare cand deja respiram pe gura si am tras vreo 4 minute si ceva pana cand am simtit ca nu ar fi prea bine pentru mine sa mai continui. Ritmul ajunge pana pe la 183 maxim.

Dupa ce au oprit banda am stat nemiscat in picioare si mi-au luat timp de vreo 5 minute tensiunea la interval de cate un minut ca sa vada cum imi revine la normal.

In paranteza fie spus viteza finala a benzii nu era prea mare (pe hartie scrie 8km/h) dar dupa aceea am aflat ca banda era ridicata la 18% ca altfel cica testul ar fi durat prea mult. Pe parcursul testului imi tot citeau VO2-ul atins si ma incurajau ca e destul de bine, ca e chiar foarte bine, ca e suprinzator de bine... ceea ce trebuie sa spun ca mi-a dat un pic de elan la final cand era mai greu.

Rezultatele sunt un mix:

VO2max: 54.5 => doctorul a zis ca aici sunt in categoria sportivi olimpici. Adica am de unde daca invat cum sa ma antrenez.

Pragul anaerob: 33% => praf si pulbere. Prin comparatie populatia neantrenata are cam 45%. Concluzia a fost ca ma antrenez prea mult in zona de race ceea ce face sa fiu permanent prea obosit. Concluzie adevarata trebuie sa spun pentru ca ritmul meu mediu la alergari este 155bpm, adica la pragul superior rezultat din test.

Revenirea dupa efort: ritmul cardiac scade bine, tensiunea la efort maxim e buna insa scade prea incet. La fel, e posibil sa fie legat de antrenamentul doar in zona de efort mare.

Mi-au recomandat sa iau un protector hepatic si o combinatie de vitaminele A, C si E+seleniu si zinc (se cheama Selezin ACE), cate o pastila dupa fiecare antrenament pentru ca are efect antioxidant = ajuta la reducerea oxizilor care se produc in organism dupa antrenament. De asemenea medicul mi-a spus ca e musai sa ma antrenez in zile diferite in zone diferite de efort ca altfel ajung la ce se vede acum.

Pasii urmatori - o sa ma vad cu fostul antrenor ca sa imi faca un program in functie de rezultatele testului. Scopul e sa cresc pragul anaerob si sa am antrenamente in toate zonele pentru ca altfel nu am cum sa progresez.

Deci ignorati ce scriam mai sus legat de cate un semi/weekend. Sau daca o sa fie un semi o sa fie lejer de tot ca altfel nu stiu cum o sa ajung sa alerg cu ritm cardiac sub 120.

Si pentru cine e curios pun si o poza cu ce a scos aparatul. Interpretarea scrisa o iau azi dupa 13:00.








...............
-




Offline doe
Membru Forum
Din Mai 2011
Marti, 17 Aprilie 2012 11:59
Deci, adresa corecta unde s-a intamplat, numele dr. si alte amanunte pt. ca vreau si eu sa fac acest test de mult timp dar pretul era prohibitiv la private.........

Multumiri anticipate.








Offline mgh
Membru Ro Club Maratonmgh
Din Decembrie 2011
Marti, 17 Aprilie 2012 12:11
Domnul doctor Ioan Stoian. Am facut intai o vizita ca sa intreb cand ar putea sa ma programeze, apoi o cerere la secretariat unde am precizat ca sunt fost sportiv, apoi azi testul. Adresa este (cred) cea care apare pe buletinul din poza: Bd. Basarabia 37-39, unde e pista de atletism (langa turnul de parasutism).

Restul de date de contact sunt la ei pe site www.inms.ro

Am
cautat si eu la private dar majoritatea nu aveau banda ci bicicleta, nu faceau cu masca de oxigen si costau de 10 pana la 30 de ori mai scump. Plus ca doctorul de aici doar asta face zilnic pentru multi sportivi de performanta in Romania. La cabinetele private fac asta ca pe o raritate.




...............
-




Offline _Serban
Membru Forum_Serban
Din Octombrie 2011
Oras / Locatie : Brno, Cehia
Marti, 17 Aprilie 2012 12:47
Felicitari pentru postare, ai atins un subiect foarte important si ai adus informatii pretioase cred pt. multe persoane (mai ales adresa centrului de testare).
Deschisesem si eu un post asemanator acum cateva luni si ma bucur sa vad o testare facuta de specialisti.
Observ ca HRmax obtinut prin testul de efort coincide cu cel de la deviceul tau atasat telefonului, ceea ce inseamna ca functioneaza bine si te poti ghida dupa el si in viitor. Iti atasez un tabel copiat din manualul de utilizare al unui ceas garmin:

50-60% of HRMax: Beginning-level aerobic training; reduces stress
60-70% of HRMax: Basic cardiovascular training; good recovery pace
70-80% of HRMax: Improved aerobic capacity; optimal cardiovascular training
80-90% of HRMax: Improved anaerobic capacity and thresold; improved speed
90-100% of HRMAX:Anaerobic and muscular endurance; increased power

70-80% din HRmax in cazul tau inseamna un interval 128 - 146 bpm ceea ce este asemanator cu 'race pace' de pe foaia ta. Daca ai obtine un HRmediu de ~140 bpm cred ca ar fi bine in cazul tau. Insa cel mai bine te va sfatui probabil antrenorul.
Mult succes iti doresc








Offline Radu Andrei
Membru Ro Club MaratonRadu Andrei
Din Iunie 2011
Oras / Locatie : Bucuresti
Marti, 17 Aprilie 2012 18:04
Multumiri pt informatii, intr-adevar sint utile si chiar foarte interesante.

Daca ajung si eu pe acolo cred ca-l bombardez cu intrebari pe doctor, pina atunci scriu citeva aici {#emotions_dlg.grin}

Mai intai, cum au determinat pragul anaerobic? Ti-au luat esantioane de singe, sau din analiza gazelor expirate? Ti-au dat vreo explicatie, cum e posibil sa ai un VO2max olimpic si in acelasi timp un prag anaerobic foarte scazut ?

Sa alergi cu HR sub 120 cit e pragul anaerobic e recomandarea doctorului? Sa inteleg ca in week-end ai alergat deasupra pragului anaerobic aproape 2 ore? Pina una alta nu mai inteleg nimic, din tot ce am citit la HR-ul corespunzator pragului anaerobic poti alerga maxim o ora. Chiar exista o metoda aproximativa sa-l determini, e dat de pasul maxim pe care-l poti sustine intr-o cursa de 10k.

Inca ceva, faptul ca au ridicat banda la 18%, ceea ce e foarte mult, (la sala la care merg eu benzile sint limitate la 15%) nu afecteaza rezultatele? Ma gindesc ca fiind din Buc probabil nu alergi pe dealuri, practic te-au pus sa faci un gen de efort pentru care nu esti antrenat, deci nu poti fi la fel de eficient ca atunci cind alergi pe plat.

Sper ca nu am exagerat cu intrebarile, ma gindesc ca poate sint de interes pentru mai multi alergatori. Bine ca stii ca nu ai de ce sa-ti faci probleme, acum poti sa te antrenezi cu inima usoara. Spor si la mai mare (pragul) !






Offline madalush
Membru Ro Club MaratonTrimite Mesaj
Din Septembrie 2011
Oras / Locatie : Bucuresti
Marti, 17 Aprilie 2012 18:16
Este necesar sa duci trimitere de la medicul de familie cumva?








Offline mgh
Membru Ro Club Maratonmgh
Din Decembrie 2011
Marti, 17 Aprilie 2012 20:28
[Off topic: e a 3-a oara cand scriu raspunsul asta. Prima data s-a resetat PC-ul cand am conectat ceasul la el. A 2-a oara am apasat ceva aiurea si mi-a sters tot ce am scris. A 3-a sper sa fie cu noroc.]

@madalush am facut doar o cerere scrisa catre director, dupa ce am discutat cu medicul si mi-a spus cand are o fereastra si ma poate primi pentru test.

@radu

1. E metoda de masurare directa, cu o masca etansa pe fata care are montat un ventilator conectat printr-un tub la un aparat. Exista si metoda cu luat sange ca sa masoare direct si acidul lactic insa ei nu fac asa ceva. Am vazut metoda aia in filmul cu Dean Karnazes http://www.ultramarathonman.com/web/media/videos/DK_Superhuman.mp4
/>
2.
Interpretarea suna asa: 'Capacitate aeroba de efort de nivel superior (conf. clasificarii ACSM) la care se adauga insa un "nivel" jos situat al pragului aerob-anaerob (AT) 33% VO2max. Revenirea post-ef a HR este medie (3). Aceasta valoare asociata procentajului din VO2max al AT sugereaza o stare de oboseala incipienta/refacere insuficienta, pentru care se recomanda reduerea temporara a intensitatii antrenamentelor (fie prin volum, fie prin intensitate), intensificarea refacerii (sauna, eventual bazin, masaj; rehidratare corecta intra si post efort; vitaminizare; utilizarea unui preparat hepato protector).'

3. Doctorul mi-a spus sa nu fac 2 antrenamente consecutive in aceeasi zona de efort decat daca am acces la refacere intensiva si eventual un program stabilit de un antrenor=le fac cu un motiv clar nu dupa ureche. Ori 99% din alergarile mele de pana acum sunt cu HR de peste 150.

4. Aici sunt si eu confuz un pic.

Asta e alergarea din weekend http://connect.garmin.com/activity/169073972

Am
fost obosit la final dar nu daramat. Nici cu picioarele nu am avut probleme.

Azi am alergat 14km (adica m-am dus de la mine pana la INMS ca sa iau interpretarea si apoi inapoi, cu abandon la Victoriei ca era foarte tarziu si ma suparau genunchii un pic). Am alergat lejer cu Audio Fuel albumul Free run. Lejer adica respiram usor pe nas cu ritm aproape normal. Cu toate astea nu am reusit sa scad HR sub 140 nici in ruptul capului, decat cand opream pe la semafoare si treceri de pietoni.

http://connect.garmin.com/activity/169073951 />
Am verificat si cand am eu ritm de 105-113. E cand merg pe jos alert cu pasi mari, cam cu 7-8km/h. Daca incep sa alerg sare imediat peste.

5. Chestia cu banda e legata de protocolul folosit, care se cheama Bruce (http://en.wikipedia.org/wiki/Bruce_protocol) si e folosit pentru determinarea VO2max fara folosirea unei masti. Daca nu ridica banda mi-a spus ca ar fi durat foarte mult sa ma aduca la un prag de efort maxim. Asa m-a terminat in nici 14 minute.

Una peste alta mi-am sunat azi fostul antrenor antrenor si zilele astea sper sa ajung sa ma vad cu el ca sa ma lamureasca si pe mine ce sa fac. Sau daca e cineva pe aici care stie ce si cum poate imi spune si mie. Pe rezultat am si restul de masuratori - tensiunea inainte si dupa efort, puterea si diversi alti indici.




...............
-




Offline Lone runner
Membru ForumLone runner
Din Decembrie 2007
Miercuri, 18 Aprilie 2012 00:00

Ma bucur ca ai postat rezultatele testului pentru ca in felul asta imi confirm si eu anumite idei/concepte de antrenament.

"Scopul e sa cresc pragul anaerob si sa am antrenamente in toate zonele pentru ca altfel nu am cum sa progresez." - mgh

Asa e. Capacitatea fizica de efort = capacitatea aerobica + anaerobica. Cea anaerobica e limitata! De asta e bine sa se alerge incet pentru a-ti creste baza aerobica. Cea anaerobica o aduci la maxim rapid.
Multi care se antreneaza anaerobic si se apropie de maximul capacitatii anaerobice nu mai progreseaza si atunci tot ce fac e sa mareasca antrenamentele sau intensitatea ceea ce va duce intr-un final la regres sau accidentare.



"Mai intai, cum au determinat pragul anaerobic? Ti-au luat esantioane de singe, sau din analiza gazelor expirate?" - Radu Andrei


Pragul anaerobic poate fi determinat destul de exact fie masurand cantitatea de acid lactic din sange fie din raportul CO2/O2. Restul de metode bazat pe HR sunt aproximari.
Raportul respectiv indica ce fel de combustibil este folosit la producerea de energie (carbohidrati sau grasimi). Un raport de 0.7 indica combustibil de grasimi, 0.85 o combinatie, 1 sau peste predomina carbohidratii. Deci cand raportul o atins valoarea 1 => pragul anaerobic.

"Ti-au dat vreo explicatie, cum e posibil sa ai un VO2max olimpic si in acelasi timp un prag anaerobic foarte scazut ?" - Radu Andrei

Pai VO2max se refera la volumul MAXIM de oxigen pe care il poate consuma intr-un minut si care evident se afla in varful zonei anaerobice, acolo ajungi sa consumi la maxim oxigenul (respiri foarte des). Imbunatatira VO2max-ului e foarte mica la un om care face miscare si e determinata preponderent genetic. De asta i-a spus doctorul ca are de unde adica genetic are o baza decenta.
Pragul dintre aerobic si anaerobic este scazut din cauza ca partea anaerobica e dezvoltata ca urmare a antrenamentelor preponderent anaerobice iar parte aerobica e foarte slab dezvoltata adica nu alearga economic (consuma mult oxigen la o anumita viteza, e ineficient)
Ca sa o spun altfel, economia in alergare se refera la consumul de oxigen la o viteza constanta/submaximala iar VO2max la consumul de oxigen la viteza maxima pe o perioada scurta de timp. Ori el neavand o baza aerobica buna adica o economie buna consuma mult si la o anumita viteza trece usor in anaerobic.
Ex. Haile alearga un maraton cu peste 20 km/h, noi nu am putea sa alergam cu vit. aia pt. ca la noi e in regim anaerobic aproape maxim si nu am rezista mult. El in schimb alearga in regim probabil superior aerobic sau la baza anaerobicului. Daca ar alerga la viteza maxima ca sa aibe un consum maxim de oxigen atunci ar fi la VO2max si el.

"...din tot ce am citit la HR-ul corespunzator pragului anaerobic poti alerga maxim o ora." - Radu Andrei

Ma indoiesc ca ar fi adevarat asa ceva. As fi curios sa citesc si eu unde scrie asta si ce dovezi au.

"Sau daca e cineva pe aici care stie ce si cum poate imi spune si mie." - mgh

Eu nu sunt antrenor sau expert. Imi pot da cu parerea bazat pe ce am citit, experienta proprie, ce am vazut la altii si din amintirile mele de pe vremea cand faceam atletism.
Asa cum am tot spus pe aici...solutia e sa alergi usor ca sa-ti dezvolti baza aerobica peste care sa construiesti partea anaerobica inainte de un concurs important. Dar cel mai bine e sa vorbesti cu antrenorul tau, e mai calificat sa iti dea sfaturi competente.








Offline Radu Andrei
Membru Ro Club MaratonRadu Andrei
Din Iunie 2011
Oras / Locatie : Bucuresti
Miercuri, 18 Aprilie 2012 10:35
@mgh: Multumesc pentru raspunsuri. Sint curios sa aflu ce explicatie are antrenorul tau.

@lone runner: In mod sigur am citit in cartile pe care le am pe acasa. Pina una alta poti da un search pe google dupa "lactate threshold pace" si o sa gasesti o gramada de rezultate. De exemplu, asta am gasit eu la un search rapid.

If you're a cyclist, your lactate-threshold intensity is roughly the one you can sustain for an hour of biking - but not longer. If you're a runner, your lactate threshold pace will be about 10 to 15 seconds SLOWER per mile than your current 10-K race velocity. (http://www.pponline.co.uk/encyc/0141.htm)

If you don't have access to an exercise physiologist and a laboratory that will actually measure your Lactate Threshold to determine the correct training pace, you can arrive at the near equivalent by simply using the pace you could race at for nearly an hour. If you were to run faster, you would begin to accumulate lactic acid and be forced to slow down and recover.(http://findarticles.com/p/articles/mi_m0NHF/is_2_19/ai_86706822/)

Field tests can also be done to estimate your lactate threshold pace and heart rate. Many running coaches use 10K race performance to provide a good estimate of a runner's lactatethreshold.(http://www.corerunning.com/lactate_threshold.html)

Sau aici:

http://www.runnersworld.com/article/0,7120,s6-238-263-265-12224-0,00.html

sau aici

http://sportsmedicine.about.com/od/anatomyandphysiology/a/LT_training.htm

etc,
etc.

Acum avem asa: mgh a alergat in weekend doua ore cu HR = 161, nu mult, ci foarte mult peste AT = 114..118, mentinind pasul pina la sfirsit. Conform definitiei AT, la un HR mai mare de 118, ar fi trebuit ca acidul lactic sa se acumuleze in muschi, sa simta o stare de oboseala si sa fie fortat sa reduca pasul.

Deci, ori ceea ce scrie prin carti si pe net sint prostii, ori AT-ul determinat in laborator se refera la altceva (ma gindesc ca cel mai probabil asta este), ori pur si simplu a fost determinat gresit. Sper sa aflam care-i adevarul.






1 2 3 4 5 6 >
Pagina 1 din 6






Total membri 3650 (lista membri), total subiecte 2557, numar total de postari 35974.
Ultimii membri inregistrati pe forum : bobo70, Cretescu, bomberman32, Willy24, CatalinG, ajay, Ana Maria L., online acum 0.

Astazi isi serbeaza ziua de nastere : alxvsl, bicamarin, Ceze, FlorinC, Mirela, ngavrila, silviu al

= subiectul este public, = subiectul este inchis, = subiectul este arhivat, = Online, = Offline,


Ice Power Sponser Lysi Isostar Travel House Nike Flanco Salomon Centrul de nutritie Superfit Seba Med

Compress SportNutricultNewsmanphoto-marathon.ro

Home | Ro Club Maraton | Competitii nationale | Maratoane in lume | Antrenament | Nutritie | Sanatate | Povesti | Termeni si conditii | Contact
Copyright Ro Club Maraton 2019. Toate drepturile rezervate. - Website realizat de PHP Coder  si Triumf ®
Fondator Serban Damian, 2007