Ro Club Maraton
Centru testare performanta sportiva Superfit
Home | Sitemap | Contact
Ultimele postari pe forum UK FR DE HU IT GR JP 223927.75 km alergati de noi      Concursuri Antrenament Nutritie Sanatate Alergatori Povesti Produse
Home Ro Club Maraton Competitii nationale Calendar AIMS Maratoane in lume FORUM Galerie media Contact
Cautare

Cont utilizator

Ultimele noutati Reduceri la concursurile organizate de ABRC in 2017
Reduceri la concursurile organizate de ABRC in 2017
In atentia membrilor Ro Club Maraton: va comunicam preturile speciale la concursurile organizate de ABRC in acest an. Ceea ce trebuie sa platiti... Reduceri la concursurile organizate de ABRC in 2017

Concursuri Furtuna (tristetea unui alergator singuratic)
Odata mai demult cam pe vremea asta, cand iarna a inceput sa castige teren cu zile mai reci si nopti geroase, am iesit seara... Furtuna (tristetea unui alergator singuratic)

Antrenament Cum sa ne facem timp sa alergamCum sa ne facem timp sa alergam
“Nu am suficient timp.” Acesta este principalul motiv pentru care oamenii spun ca nu alearga. Sau pentru care... Cum sa ne facem timp sa alergam

Nutritie Suplimente nutritive impotriva colesterolului si a stratului adiposSuplimente nutritive impotriva colesterolului si a stratului adipos
Traim intr-un secol in care cele mai populare boli au la baza dezechilibre metabolice, asa cum sunt dislipidemiile si obezitatea.... Suplimente nutritive impotriva colesterolului si a stratului adipos

Sanatate Shiatsu, atingerea care vindecaShiatsu, atingerea care vindeca
Shiatsu este un stil de masaj fondat in Japonia prin combinarea de tehnici de masaj oriental cu notiuni moderne de anatomie... Shiatsu, atingerea care vindeca
Sunteti aici :: FORUM » Jurnale de antrenament personale » jurnal de incepator

jurnal de incepator



Open thread jurnal de incepator

-



Offline mm11rax
Membru Forum
Din Mai 2012
Joi, 3 Mai 2012 22:54
Salutare,

Sunt nou pe forum si nou in alergare, as avea nevoie de cateva sfaturi si pareri

Am inceput sa alerg din dorinta de a slabi si a ajunge intr-o forma fizica cat de cat ok. In ultimii doi ani greutatea mea a oscilat intre 101kg si 80kg, la inlatimea de 1.75m. Momentan cantaresc 85kg si de 3 luni merg constant, dimineata, la o sala de fitnes de 3-5 ori pe saptamana si incerc sa alerg cat de mult si bine pot. Mai joc si fotbal o data sau de doua ori pe saptamana, seara, din aceasta cauza diminetile de dupa fotbal alerg mai putin.

Acum 3 luni am inceput sa alerg pe banda cu 7.5km/h - aprox. 30min

dupa o perioada am trecut la 8.5km/h viteza la care in unele zile alergam 60min

de vreo doua saptamanai am trecut la 9.5km/h viteza la care alerg ok 60min si am reusit sa alerg 15km in aprox 95 min

as vrea sa ma ajutati cu cateva sfaturi

- cum ar trebui sa alerg sa slabesc vreo 5 - 7kg? - fara kg astea cred ca as alerga mult mai usor si mi-ar creste performantele considerabil

- sunt pe punctul de a achizitiona un ceas - keymaze kalenji 700, ce ar trebui sa urmaresc la ritmul cardiac?

orice alte sfaturi sunt binevenite



Multumesc,

(mai mult decat un jurnal as fi vrut sa deschid topicul ca sa pot sa adresez intrebarile. daca este o alta sectiune mai potrivita va rog sa il mutati)










Offline doe
Membru Forum
Din Mai 2011
Vineri, 4 Mai 2012 11:22
http://www.maraton.info.ro/greutatea-ideala-pentru-alergatori.html

http://www.maraton.info.ro/mentine-te-in-forma-optima-pentru-competitii-.html

citeste cele doua articole si cel mai important lucru.........iesi din sala........alearga afara nu pe banda, diferenta este enorma, maratoanele se desfasoara afara.

P.S. eu am slabit dupa 1000 de km aprox. 500 de GRAME!!!!!!!!!






Offline Sundance
Membru Ro Club MaratonSundance
Din Septembrie 2011
Oras / Locatie : Bucuresti
Vineri, 4 Mai 2012 16:59
Salut Mm11rax!

O categorie aparte a miturilor urbane cred ca e constituita din cele ale alergatorilor. Unul dintre acestea spune ca pierderea in greutate se realizeaza prin antrenamente de intensitate redusa, dar (eventual) de durata prelungita.

Pentru asta se utilizeaza terminologia "HR zones" (heart rate zones - zone ale pulsului inimii). Daca HR rest = puls la repaus si HR max = puls maxim, intre aceste valori exista mai multe zone. Una dintre teorii utilizeaza cinci zone:

1. Healthy Heart Zone = 50-60% din HR max
2. Fitness Zone = 60-70% din HR max
3. Aerobic Zone = 70-80% din HR max
4. Anaerobic Zone = 80-90% din HR max
5. Red-line Zone = 90-100% din HR max

Se spune ca in zona 2 (Fitness zone) efortul este sustinut in proportie de 85% din rezervele de grasime, 5% din proteine si 10% din carbohidrati. Asadar, aceasta ar fi zona care favorizeaza slabitul.

Mai multe detalii poti citi aici(exemplu ales la intamplare). Sunt mai multe clasificari de acest tip (unele cu 4 sau chiar 3 zone) insa majoritatea spun in principiu acelasi lucru.

In contrast cu aceste opinii sunt si altele care sustin ca primele sunt doar mituri. Spre exemplu acest articol .

Asadar, pana la urma... tot ceea ce face omul cu mana lui este... artizanat. Fiecare corp difera, niciunul nu reactioneaza la fel (desi unele principii fundamentale ar trebui sa functioneaza la fel pentru toti). Stilul de viata, alimentatia, metabolismul propriu pot influenta decisiv procesul de slabire.

Asa ca... poti face ceva experimente personale. Doua saptamani un anume "stil", apoi alte doua saptamani aplici alta metoda si tot asa pana cand vei trage singur concluziile valabile in cazul tau.

Eu, spre exemplu, cand am inceput sa alerg am slabit vreo 10Kg in 6 luni cu alergari (in marea lor majoritate) in zona 4. Fara a modifica alti "parametrii" (cum ar fi berea de seara etc).






...............
"Pain is inevitable. Suffering is optional."




Offline ArizonaSunshine
Membru Forum
Din Octombrie 2012
Oras / Locatie : Zug, Elvetia
Sambata, 27 Octombrie 2012 22:32

Buna mm11rax,

Eu am slabit cam 5 kg in 2 luni de cand am renuntat la antrenamentele "lente" si lungi (in asa zisa "fitness zone") si am optat pt 1 sau 2 antrenamente intense pe saptamana si anume: antrenamentul in panta (urcat deal sau intervale in panta) si respectiv intervale pe plat. Unele din aceste antrenamente se pot face si pe treadmill. Antrenamentele intense sunt intotdeauna mai scurte si ard mai putine calorii in timp ce exersezi decat antrenamele lungi. Diferenta se produce insa dupa antrenament: daca dupa un antrenament lent metabolismul revine la intensitatea 100% relativ rapid (ca sa ai o idee in timpul alergatului rata ta metabolica e undeva intre 500% si 1500%), dupa antrenamentele intense metabolismul revine foarte lent la 100%. Deci arderea de calorii se produce si mult timp dupa terminarea antrenamentului.

Acum trebuie sa ai grija inainte sa te lansezi in sesiuni de tip interval training. Sunt relativ dificil de suportat de catre incepatori. Eu am inceput lent cu 2 tipuri se antrenamente:

1 intervale pe plat 30:30 (2 sesiuni a cate 10 cu 3-4 minute de pauza intre ele, la viteza ta maxima aerobica)

2. intervale in panta tot 30:30 (de exemplu daca pui banda la o panta de 10% faci 30 sec la 10 km/h si apoi 30 de secunde la 6 km/h si repeti intre 10 si 25 de ori, dupa posibilitati)

Evident toti acesti parametrii sunt ajustabili (durata intervalelor, panta, vitezele pe intervalele rapide si lente, dar principiul e asta).

Prin genul asta de metode am reusit sa scad cu 3 minute timpul meu pe 10 000m, dar si sa slabesc 5 kg fara regim. (slabitul si cresterea performantelor vendind de obicei impreuna)






Offline Boldizsar Sandor
Membru Ro Club MaratonBoldizsar Sandor
Din Decembrie 2007
Oras / Locatie : Brasov
Sambata, 27 Octombrie 2012 23:16

Imi voi permite un sfat simplu - incearca minim 30minute (neintrerupte) "miscare" zilnic. Asta in primele 2-3 saptamani. Apoi alterneaza 30-45-30-45min... in urmatoarele 2-3 saptamani si daca-ti place treci la 30-45-60-30-45-60min...

ATENTIE - am zis "miscare" - NU alergare!

Ponderea alergarii in programul de miscare depinde de cat/cum ai alergat pana acum si alte detalii legate de istoria/relatia ta cu alergatul...

Succes!


...............
Sandor






Total membri 3650 (lista membri), total subiecte 2557, numar total de postari 35974.
Ultimii membri inregistrati pe forum : bobo70, Cretescu, bomberman32, Willy24, CatalinG, ajay, Ana Maria L., online acum 0.

Astazi isi serbeaza ziua de nastere : narcisbadea, Paula Grigoras, Rowena, Sorin2George, vespa, Vlad Pogorevici

= subiectul este public, = subiectul este inchis, = subiectul este arhivat, = Online, = Offline,


Ice Power Sponser Lysi Isostar Travel House Nike Flanco Salomon Centrul de nutritie Superfit Seba Med

Compress SportNutricultNewsmanphoto-marathon.ro

Home | Ro Club Maraton | Competitii nationale | Maratoane in lume | Antrenament | Nutritie | Sanatate | Povesti | Termeni si conditii | Contact
Copyright Ro Club Maraton 2019. Toate drepturile rezervate. - Website realizat de PHP Coder  si Triumf ®
Fondator Serban Damian, 2007