Ro Club Maraton
Centru testare performanta sportiva Superfit
Home | Sitemap | Contact
Ultimele postari pe forum UK FR DE HU IT GR JP 223924.95 km alergati de noi      Concursuri Antrenament Nutritie Sanatate Alergatori Povesti Produse
Home Ro Club Maraton Competitii nationale Calendar AIMS Maratoane in lume FORUM Galerie media Contact
Cautare

Cont utilizator

Ultimele noutati Reduceri la concursurile organizate de ABRC in 2017
Reduceri la concursurile organizate de ABRC in 2017
In atentia membrilor Ro Club Maraton: va comunicam preturile speciale la concursurile organizate de ABRC in acest an. Ceea ce trebuie sa platiti... Reduceri la concursurile organizate de ABRC in 2017

Concursuri Furtuna (tristetea unui alergator singuratic)
Odata mai demult cam pe vremea asta, cand iarna a inceput sa castige teren cu zile mai reci si nopti geroase, am iesit seara... Furtuna (tristetea unui alergator singuratic)

Antrenament Cum sa ne facem timp sa alergamCum sa ne facem timp sa alergam
“Nu am suficient timp.” Acesta este principalul motiv pentru care oamenii spun ca nu alearga. Sau pentru care... Cum sa ne facem timp sa alergam

Nutritie Suplimente nutritive impotriva colesterolului si a stratului adiposSuplimente nutritive impotriva colesterolului si a stratului adipos
Traim intr-un secol in care cele mai populare boli au la baza dezechilibre metabolice, asa cum sunt dislipidemiile si obezitatea.... Suplimente nutritive impotriva colesterolului si a stratului adipos

Sanatate Shiatsu, atingerea care vindecaShiatsu, atingerea care vindeca
Shiatsu este un stil de masaj fondat in Japonia prin combinarea de tehnici de masaj oriental cu notiuni moderne de anatomie... Shiatsu, atingerea care vindeca
Sunteti aici :: FORUM » Medicina sportiva » Experienta mea cu alergarea

Experienta mea cu alergarea



Open thread Experienta mea cu alergarea

-



Offline alergatorul
Membru Forum
Din Iunie 2012
Vineri, 7 Septembrie 2012 20:07

Buna ziua.

M-am gandit mult si m-am hotarat sa va scriu din experienta nu tocmai placuta prin care am trecut.

Nu vreau sa infric pe nimeni dar cred ca multi ar putea invata din greselile mele. Mai ales incepatorii prea entuziasti care alearga de capul lor, fara sa fie cineva langa ei sa-i sfatuiasca sau fara sa fie foarte bine informati cum am fost si eu.

Tot timpul mi-a placut sa fac sport. Orice numai sa fac miscare.

Cam acum un an( 2011 ), prin iulie, m-am hotarat sa alerg mai regulat pentru o forma fizica mai buna.

N-am stiut nimic despre forma corecta de alergat, de pantofi de alergare si ca asfaltul si betonul nu sunt bune de alergat fara pantofi potriviti. Alergam in ceva tenisi cu talpa foarte subtire. Imi placeau pentru ca erau usori si simteam cum alerg.

Prima data am alergat vreo 50 min. Am avut febra o saptamana. Apoi am continuat sa alerg 20 -30 min usor si tot am crescut timpul dupa cum simteam. Stiam totusi ca trebuie sa alerg pe varfuri;in scoala profu de sport ne spunea sa alergam pe pingea.

Aveam febra dupa fiecare alergare. Imi dau seama ca am fortat prea tare. Am avut si dureri de tibii - au trecut - nu m-au ingrijorat.

Am mai alergat ceva crosuri ca sa-mi mentin motivatia.

Prin noiembrie 2011 am aflat de Maratonul Cluj 2012. A fost ca un sut in fund. Trebuia sa particip macar la semi. Fiind din Cluj nu-l puteam rata. Si am inceput sa trag mai tare. La fiecare alergare adaugam cam 1 - 2 km. Pana la sfarsitul lui ianuarie 2012 puteam alerga 18-19-20 km in 2 ore si ceva. Intre alergari luam pauza 3-4-5 zile.Ma simteam in forta. Stiam ca alergarea e de mine.

Insa prin ianuarie - februarie am simtit ceva dureri la soldul drept si la genunchiul stang pe partea exterioara( cred ca e Sindromul tendonului iliotibial). Faceam dus cu apa rece si a doua zi dupa alergare nu mai aveam dureri. Nu le-am bagat in seama. Probabil nu faceam destula incalzire-abia asteptam sa alerg, probabil temperatura era prea joasa, pantalonii de trening nu erau de ajuns sa mentina o temperatura ok pentru articulatii. Poate faceam si pasii cam mari. Nu mai stiu exact cum alergam. M-am gandit eu sa fac putina forta pentru muschii picioarelor. A ajutat la reducerea durerilor.

Pana in aprilie puteam sa alerg 21-22 km in 1h 50 min- 2 h. A venit si semimaratonul. A fost minunata atmosfera. Sotia ma astepta la finish. Am terminat in 1h 44 min- prima participare. Atunci am devenit dependent de concursuri.

Apoi am aflat de Maratonul Apuseni. Bineinteles am inceput sa alerg pe dealuri, doar ca tot pe asfalt si tot in aceiasi tenisi. Pe coborari o luam cam tare si simteam in ambii genunchi dureri. La fel si in sold. Am lasat-o mai moale un timp. Apoi am cautat ceva drumuri de tara ca sa fiu obisnuit cu tipul de suprafata.

Si mai minunat a fost la concurs. 23 km in 2h 55 min. Cam slab pentru ca am alergat cu ceva sandale si descult o parte din traseu, pentru ca mi-am uitat tenisii acasa. Mi-a venit sa-mi dau palme. Ciudat ca nu am avut dureri decat putine la genunchiul stang. Am avut niste basici in talpa de toata frumusetea. Insa am observat ce bine si usor alergam descult. Cu pasi mici si usori. Tocmai citisem de indienii Tarahumara cum alearga ei desculti sau cu sandalele lor. Chiar cineva mi-a strigat din spate : Tarahumara! Ma gandesc eu: Tarahumara pe naiba ca mi-am uitat tenisii acasa. Dar a fost frumos.

Mi-am dat seama ca era importanta suprafata de alergat. Am mai continuat sa alerg o luna prin jurul orasului pe drumuri de tara. Era bine.

Ma tenta in primavara sa - mi cumpar ceva adidasi de alergat dar nu-mi placeau ca aveau calcaiul foarte gros. Dar nici macar nu i-am incercat. Oricum nu alergam pe calcai. Nici acum nu-mi plac desi mi-am cumparat o pereche Adidas. Nu mai stiu modelul. Sunt usori, flexibili, absorb socurile dar tot mai bine alerg cu tenisi cu talpa subtire.

Nu regret insa nici un km alergat.

Pe la jumatatea lui august am observat ca s-au schimbat durerile. Dupa alergare simteam in sold o durere difuza. Genunchiul mi se inflama ca nu puteam sa il indoi la maxim si apoi sa-l indrept. Urcam greu scarile dupa alergare. Cred ca inconstient fortam piciorul stang si au aparut dureri mici si in soldul stang. Cum s-a racit putin vremea cum durerile s-au amplificat. Si la statul in picioare apareau ceva dureri. In general dupa miscare apareau dureri.

Am citit pe net despre simptome si ce ar putea fi. Astea m-au ingrijorat foarte tare . Ma gandeam la ceva grav. Am oprit alergatul 2 saptamani. M-am dus la doctor, mi-a dat ceva miorelaxant si un gel antiinflamator . Parca au redus durerile.

La ortoped ( raze) inca nu ma pot duce, sotia fiind insarcinata.

Acum iau ceva pastile pe baza de plante(cu efect antiinflamator), omega 3, glucozamina si condroitina. Durerile s-au redus considerabil. Pot merge normal fara sa schiopatez.

Fac si putina gimnastica usoara si putin stretching fara sa apara dureri pentru a tine muschii activi.

Acum astept sa merg la doctor sa imi zica exact ce e acolo. Sper ca nu e grav si la primavara sa pot incepe sa alerg din nou.

Cred ca aici pe forum am citit o vorba foarte inteleapta: alergatorii incepatori alearga cu ochii pe km, ca si mine, cei experimentati cu ochii pe ceas si cei in varsta alearga asa incat sa alerge si peste 30 de ani.

Nu sunt eu persoana potrivita sa dea sfaturi, am citit si topicul cu sandalele huaraches si am tras de acolo si din experienta mea concluzia ca e bine sa alergam descult sau cu sandale sau cu tenisi cu talpa subtire pentru ca asa invatam sa alergam corect : pe varfuri , cu pasi mici si usori. In orice caz nu pe beton sau asfalt ci pe nisip sau pamant. Protejati-va articulatiile.

Nu va lasati luat de entuziasm. Ganditi-va ca unii sunt mai mult sau mai putin sedentari. Nu se poate castiga o forma fizica foarte buna in scurt timp. Organismul are nevoie de timp sa se adapteze la efort altfel apar accidentari.

Daca apar dureri articulare care nu trec mergeti imediat la doctor; in special la un kinetoterapeut care o sa va recomande un set de exercitii speciale pentru intarirea muschilor si tendoanelor( de fapt eu cred ca articulatiile sunt afectate pentru ca muschii nu sunt destul de puternici sa sustina un efort si astfel oasele se misca de capul lor). Muschii se refac complet in cateva zile, articulatiile au nevoie de luni de zile de refacere in cazul unor afectari ale cartilajelor.

Cred ca oricine vrea sa alerge si peste 30 de ani.

Lunga povestea, poate plictisitoare pentru unii dar de invatatura pentru altii.

O sa revin cu detalii dupa consultatie.

Spor la alergari !






Offline Hadrian
Membru Forum
Din Octombrie 2009
Oras / Locatie : Brasov
Sambata, 8 Septembrie 2012 00:18

Ai facut un lucru foarte bun ca ai povestit experienta ta, chiar daca nu este cea mai fericita. Dar, din fericire, se poate invata si din experientele altora. Sunt multi alergatori incepatori care citesc acest forum in cautarea informatiilor si semnalele de alarma sunt bine venite.

Vezi tu, din nefericire concursurile sunt o arma cu doua taisuri, in special pentru alergatorii incepatori. Scenariul clasic, nu ma refer aici la cazul tau, este ca dupa o tinerete mai mult sau mai putin sedentara, multi fac pasul spre o viata sanatoasa asociata cu alergarea. Incep sa alerge, de placere, sau pentru a slabi sau pentru a iesi din sedentarism. Pana aici toate bune. Microbul alergarii incepe sa se instaleze, curand aud de un concurs sau altul si isi doresc sa participe. Incep antrenamentele, fie dupa ureche, fie dupa un program de alergare, apar primele experiente pozitive si incurajatoare si atunci cresc antrenamentele, atat ca volum cat si ca intensitate, pana cand ceva face poc. De multe ori acel ceva nu face poc din prima, ci, ca in cazul tau, apar dureri pe care multi nu le iau in seama, pentru ca sunt suportabile. De aici pana la probleme mai grave nu este insa decat un pas

De aceea concursurile reprezinta arme cu doua taisuri. Pe de o parte sunt un mijloc excelent de promovare a miscarii si vietii sanatoase, dar pe de alta parte sunt asociate cu factorul performanta, fie ea si la nivel de amatori. Din dorinta de a imbunatati performantele, alergatorii neexperimentati sar etape si subrezesc fundatia.

Chiar daca este posibil sa ajungi dupa doua-trei luni de antrenamente sa alergi un semimaraton, pornind practic de la zero, baza pe care trebuie construite aceste antrenamente trebuie sa fie mult mai solida si construita pe o perioada mult mai lunga, pentru a putea progresa in siguranta.

Eu am avut noroc cand am inceput sa alerg in 2004. Pe atunci nu prea erau concursuri pentru amatori, cel putin nu ca acum, si ispitele erau mult mai putine. Asa ca am putut practica ani in sir jogging simplu, construind involuntar o baza solida de plecare. Iar cand într-un tarziu am prins gustul concursurilor, mi-a fost mult mai usor sa pun caramizile la antrenamente, pentru ca fundatia era in regula.

Asa ca patania ta este un bun exemplu care indeamna la prudenta si rabdare. Din nefericire, firea noastra indeamna la contorizarea rezultatelor. Ne dorim sa alergam mai bine, mai repede, mai mult si din prea multa graba, sanatatea pentru care incepem sa alergam in primul rand, ajunge pe planul doi. Rezultatele tot mai bune dupa care alergam nu sunt insa decat cifre, chiar daca sunt un nutrient bun pentru ambitia individuala. Insa sanatatea corpului este cat se poate de palpabila si nu ar trebui pierduta niciodata din vedere.


...............
http://runnerwolf.blogspot.com/




Offline _Serban
Membru Forum_Serban
Din Octombrie 2011
Oras / Locatie : Brno, Cehia
Sambata, 8 Septembrie 2012 03:31

Exact in acest moment ma uit la un pahar de Sauvignon blanc si nu e pe wikipedia ci chiar in fata mea, pe masa.
Proaspat achizitionat de la vinoteca din apropiere cand ma intorceam de la alergat. Am pus sticla in masina, nu am alergat cu ea in mana sa nu creada lumea ca am proba la stafeta.
Asadar sa ciocnim pentru sanatate! Fara discutie, sanatatea inainte de toate! Oricum, ca sa te imbolnavesti trebuie sa fii mai intai sanatos, asa e logic.
Sa ne vedem sanatosi in competitii alergand dupa cifre :)










Offline alergatorul
Membru Forum
Din Iunie 2012
Sambata, 8 Septembrie 2012 12:38

Sa nu creada nimeni ca acum sunt impotriva sportului daca m-am accidentat. Sa nu mai faca nimeni sport.

Nu o sa renunt la miscare. Si daca o sa pot o sa alerg din nou. Daca nu trec la bicicleta.

De acord cu Hadrian, "concursurile sunt o arma cu doua taisuri". Trebuie prudenta.

Dar concursurile reprezinta o motivatie pe care multi nu o au ca sa iasa din casa si sa faca miscare.

E nevoie de o baza de plecare intr-adevar.

Eu cred ca oricine vrea sa inceapa sa alerge ar trebui sa faca macar 3-4 saptamani de forta pentru tot corpul, in special pentru picioare. Pentru a intari muschii si tendoanele. Pentru ca greutatea corpului e dusa de muschi si tendoane. Cu cat mai puternici cu atat mai bine. Apoi alergarea o sa para mai usoara si corpul o sa raspunda mai bine.Nu culturism, nu cu greutati mari. Poate e suficient cu greutatea corpului.






Offline alergatorul
Membru Forum
Din Iunie 2012
Luni, 30 Septembrie 2013 18:19

Revin dupa mult timp.

Kinetoterapia face minuni. Mi-am intarit tendoanele, muschii, articulatiile nu mai dor decat daca le fortez. Pot si sa alerg pe banda putin timp.

Ca sfat de la un om patit: intariti-va picioarele cu exercitii de tonifiere inainte de a incepe alergarea!

Spor la alergat






Offline alergatorul
Membru Forum
Din Iunie 2012
Joi, 4 Iunie 2015 13:33 Link-uri video alergare descult / minimalist si recuperare accidentari

Salut.

Revin cu noutati. Am inceput de circa 6 luni cu un program de exercitii care sa ma ajute sa alerg din nou. Rezultatele sunt promitatoare. Sigur ca inainte am asteptat sa dispara aproape orice durere din picioare. Si desi apar dureri, exercitiile trebuie sa le continuu pana dispar, pe masura ce muschii si tendoanele se intaresc ( asta mi-a spus kinetoterapeutul)

Am citit o carte Barefoot Running de Michael Sandler , http://www.runbare.com/ , care mi-a dat sperante. Si autorul a avut tot felul de accidentari si cu ajutorul mersului si al alergatului descult a reusit sa se vindece si sa alerge. In carte trateaza foarte multe probleme ce tin de alergatul descult.

Am preluat exercitiile descrise de el, am citit articole, am vizionat videouri despre cum sa alergi descult / minimalist si cred cu tarie ca metoda aceasta ( antrenamente descult) desi dureaza, are rezultate bune daca e facuta corect, atat la cei care incep sa alerge cat si la cei care doresc sa-si revina dupa accidentari.

Un argument puternic ar fi modul cum se antreneaza africanii. Majoritatea merg desculti de cand sunt mici si astfel isi intaresc toti muschii si toate tendoanele picioarelor de la labe pana la talie. Asa ei sunt pregatiti pentru alergare si au alte performante.

Pe cand restul oamenilor sunt incaltati de la varste fragede. In felul acesta muschii se slabesc si cand se incepe un sport dupa o perioada de sedentarism apar accidentarile. De cele mai multe ori intoarcerea la natura ajuta la vindecare.

Cred ca merita "pierdut" putin timp cu pregatirea musculaturii si tendoanelor pentru alergare.

https://www.youtube.com/watch?v=pZolGpjfjIc cel mai cel

https://www.youtube.com/watch?v=kpnhKcvbsMM

https://www.youtube.com/watch?v=SRS88R1BAg8

https://www.youtube.com/watch?v=Jio7DK15Q1E

https://www.youtube.com/watch?v=B1x7drqup58

https://www.youtube.com/watch?v=sW_xn0MULjs

https://www.youtube.com/watch?v=gvot1WU8Lp4

https://www.youtube.com/watch?v=3rJxOCTvAf8

https://www.youtube.com/watch?v=U8AhXVQBz94

Sa nu uit de streching dupa efort si masaj

https://www.youtube.com/watch?v=qJQz3FlTUqg

https://www.youtube.com/watch?v=pIXaRCMubT8








Total membri 3650 (lista membri), total subiecte 2589, numar total de postari 35974.
Ultimii membri inregistrati pe forum : Cretescu, ndam, bomberman32, Willy24, CatalinG, ajay, Ana Maria L., online acum 0.

Astazi isi serbeaza ziua de nastere : Adinutza, alynush_4u, andreea_d, Andrei Irimescu, Andy, belier, B_R_Nu_Tsui_K, leti, ral, Sisanu LetsRock.RO, veveroiu, zah

= subiectul este public, = subiectul este inchis, = subiectul este arhivat, = Online, = Offline,


Ice Power Sponser Lysi Isostar Travel House Nike Flanco Salomon Centrul de nutritie Superfit Seba Med

Compress SportNutricultNewsmanphoto-marathon.ro

Home | Ro Club Maraton | Competitii nationale | Maratoane in lume | Antrenament | Nutritie | Sanatate | Povesti | Termeni si conditii | Contact
Copyright Ro Club Maraton 2019. Toate drepturile rezervate. - Website realizat de PHP Coder  si Triumf ®
Fondator Serban Damian, 2007