Ro Club Maraton
Centru testare performanta sportiva Superfit
Home | Sitemap | Contact
Ultimele postari pe forum UK FR DE HU IT GR JP 223927.75 km alergati de noi      Concursuri Antrenament Nutritie Sanatate Alergatori Povesti Produse
Home Ro Club Maraton Competitii nationale Calendar AIMS Maratoane in lume FORUM Galerie media Contact
Cautare

Cont utilizator

Ultimele noutati Reduceri la concursurile organizate de ABRC in 2017
Reduceri la concursurile organizate de ABRC in 2017
In atentia membrilor Ro Club Maraton: va comunicam preturile speciale la concursurile organizate de ABRC in acest an. Ceea ce trebuie sa platiti... Reduceri la concursurile organizate de ABRC in 2017

Concursuri Furtuna (tristetea unui alergator singuratic)
Odata mai demult cam pe vremea asta, cand iarna a inceput sa castige teren cu zile mai reci si nopti geroase, am iesit seara... Furtuna (tristetea unui alergator singuratic)

Antrenament Cum sa ne facem timp sa alergamCum sa ne facem timp sa alergam
“Nu am suficient timp.” Acesta este principalul motiv pentru care oamenii spun ca nu alearga. Sau pentru care... Cum sa ne facem timp sa alergam

Nutritie Suplimente nutritive impotriva colesterolului si a stratului adiposSuplimente nutritive impotriva colesterolului si a stratului adipos
Traim intr-un secol in care cele mai populare boli au la baza dezechilibre metabolice, asa cum sunt dislipidemiile si obezitatea.... Suplimente nutritive impotriva colesterolului si a stratului adipos

Sanatate Shiatsu, atingerea care vindecaShiatsu, atingerea care vindeca
Shiatsu este un stil de masaj fondat in Japonia prin combinarea de tehnici de masaj oriental cu notiuni moderne de anatomie... Shiatsu, atingerea care vindeca
Sunteti aici :: FORUM » Antrenament » Gacon Test

Gacon Test



Open thread Gacon Test

-



Offline Mugur2013
Membru Ro Club MaratonMugur2013
Din Octombrie 2013
Duminica, 27 Octombrie 2013 06:04

GACON TEST

Cu tot respectul pentru acest forum, in care am intalnit oameni minunati cativa dintre dumnealor devenind prieteni, doresc sa va reamintesc o metoda de antrenament practicata de echipele de fotbal, dar care poate fi considerata utila si pentru practicantii de running. Este vorba de testul Gacon, nume datorat preparatorului fizic de la echipa de fotbal Olimpique Marseille. In ultima perioada, testul Gacon tinde sa eclipseze testul Cooper (andurantza - 12 minute).

Testul Gacon consta in alergare pe o distanta stabilita timp de 45 secunde, urmat de pauza timp de 15 secunde si are 25 faze. Initial, distanta care trebuie alergata este de 125 metri si dupa fiecare faza, aceasta distanta creste cu 6,25 m, timpul de alergare ramanand neschimbat (45 sec). Este un test considerat ucigator, chiar si de fotbalisti consacrati din campionatul intern (sursa: ProSport). Va prezint mai jos, cum ar arata acest test:

Nr. Crt. Distance (m) Avg. speed(min/km) Total Distance (m) Timp (sec)

1 125.00 06:00 125.00 45+15

2 131.25 05:43 256.25 45+15

3 137.50 05:27 393.75 45+15

4 143.75 05:13 537.50 45+15

5 150.00 05:00 687.50 45+15

6 156.25 04:48 843.75 45+15

7 162.50 04:37 1006.25 45+15

8 168.75 04:27 1175.00 45+15

9 175.00 04:17 1350.00 45+15

10 181.25 04:08 1531.25 45+15

11 187.50 04:00 1718.75 45+15

12 193.75 03:52 1912.50 45+15

13 200.00 03:45 2112.50 45+15

14 206.25 03:38 2318.75 45+15

15 212.50 03:31 2531.25 45+15

16 218.75 03:26 2750.00 45+15

17 225.00 03:20 2975.00 45+15

18 231.25 03:15 3206.25 45+15

19 237.50 03:10 3443.75 45+15

20 243.75 03:05 3687.50 45+15

21 250.00 03:00 3937.50 45+15

22 256.25 02:56 4193.75 45+15

23 262.50 02:52 4456.25 45+15

24 268.75 02:48 4725.00 45+15

25 275.00 02:44 5000.00 45

Timpul total de derulare a testului este 00:24:45 si distanta parcursa este 5000 m.






1 2 >
Pagina 1 din 2




Offline mgh
Membru Ro Club Maratonmgh
Din Decembrie 2011
Duminica, 27 Octombrie 2013 14:05

Si cum evaluezi rezultatul?


...............
-




Offline Mugur2013
Membru Ro Club MaratonMugur2013
Din Octombrie 2013
Duminica, 27 Octombrie 2013 17:26

Daca il termini esti promovat, daca nu il termini....vezi unde te incadrezi, oricum este destul de greu de terminat. {#emotions_dlg.smiley_smile} Testul Gacon este util pentru dezvoltarea rezistentei (andurantza) in regim de viteza. Succes! {#emotions_dlg.up}


...............
Nosce te ipsum.




Offline FlorinC
Membru ForumFlorinC
Din Mai 2011
Oras / Locatie : Bucuresti
Duminica, 27 Octombrie 2013 18:10

Sunt curios sa stiu care fotbalist a promovat testul. Ma refer la orice campionat din lume nu numai la cel romanesc.

De la faza 19, cand testatul este ostenit si mai are ceva peste 1500 m de parcurs trebuie sa alerge cu sub 3,10 pe mie si cu intreruperi.






Offline buriceamarius
Membru Forumburiceamarius
Din Decembrie 2009
Oras / Locatie : Galati
Duminica, 27 Octombrie 2013 19:26

Interesant testul,Incercati daca doriti testul Luc Leger,Care se da in Legiune Straina!Eu l-am incercat,si este extraordinar de solicitant ,dar accesibil!






Offline Mugur2013
Membru Ro Club MaratonMugur2013
Din Octombrie 2013
Duminica, 27 Octombrie 2013 20:40

Pt FlorinC ( si nu numai...)

...in 2012, de la echipa de fotbal Steaua Bucuresti, singurii care au finalizat testul au fost : Alexandru Bourceanu, Iasmin Latovlevici, Stefan Nikolic, Ovidiu Dananae si Cristi Tanase. Acest lucru l-au reusit Banel Nicolita si Andrei Ionescu in 2011 (sursa: ProSport).


...............
Nosce te ipsum.




Offline FlorinC
Membru ForumFlorinC
Din Mai 2011
Oras / Locatie : Bucuresti
Luni, 28 Octombrie 2013 09:04

Multumesc pentru raspuns. Cred insa ca testul nu poate fi trecut de un alergator amator. Adica putini sunt amatorii care reusesc 1500m sub 4'25". Tinand cont de faptul ca 15" nu este timp de odihna ci intrerupere (subiectul abia are timp sa se opreasca din alergare si sa se pozitioneze pt un nou start) si de faptul ca pana la faza 19 se acumuleaza oboseala cred ca pentru a reusi alergatorul trebuie sa aiba o performanta chiar de sub 4'/1500m.






Offline Mihai P
Membru Ro Club MaratonMihai P
Din August 2008
Oras / Locatie : Cluj Napoca
Luni, 28 Octombrie 2013 20:30

Interesant. Dar cred ca 4:30 pe 1500m sau 17 min pe 5000 m ar fi suficient pentru a trece testul cu brio.






Offline Andreea_C
Membru Ro Club MaratonAndreea_CTrimite Mesaj
Din Septembrie 2010
Oras / Locatie : Bucuresti
Luni, 28 Octombrie 2013 23:35

Interesant intradevar. lasand la o parte timpii (care pentru o persoana de sex feminin devin deja utopici) ma intreb cum arata exercitiu asta din punct de vedere logistic. Daca alergi in aer liber trebuie sa stai mereu cu ochii pe ceas pentru distanta si viteza - nu cred ca e prea eficient :). iar pe banda nu cred ca poti sa masori la nivel de "virgula x metri".






Offline Mihai P
Membru Ro Club MaratonMihai P
Din August 2008
Oras / Locatie : Cluj Napoca
Luni, 28 Octombrie 2013 23:59

Hm, cred ca in practica o sa alergi putin mai repede la fiecare nivel (siguranta de a fi in barem si poate si adrenalina de la inceput), ceea ce sporeste dificultatea exercitiului. In ordine inversa ar fi poate o idee mai usor - 2:44/km la 275 de metri nu e mare lucru, dar urmatoarea serie ar pune deja probleme :D

Legat de logistica, o idee ar fi sa pui niste markere pe un drum dus-intors si sa tot alergi intre ele.

24 22 20 18 16 14 12 10 8 6 4 2 * - - - - - - - - - - - - - - - - - - - 1 3 5 7 9 11 13 15 17 19 21 23 25






Offline Mugur2013
Membru Ro Club MaratonMugur2013
Din Octombrie 2013
Marti, 29 Octombrie 2013 01:24

Executat in ordine inversa, testul devine mai usor. El este conceput pentru a alerga la inceput cu viteza mai mica, pe o distanta mai scurta si continua prin cresterea concomitenta a vitezei si a spatiului care trebuie parcurs, fapt ce ii sporeste dificultatea.

Legat de logistica este buna ideea domnului Mihai P, cu amplasarea unor markere pe traseu, totusi este recomandat sa fie executat impreuna cu un prieten care sa cronometreze timpul, astfel incat subiectul testat sa se poata concentra exclusiv asupra exercitiului. {#emotions_dlg.smiley_smile}


...............
Nosce te ipsum.




Offline Boldizsar Sandor
Membru Ro Club MaratonBoldizsar Sandor
Din Decembrie 2007
Oras / Locatie : Brasov
Miercuri, 30 Octombrie 2013 14:37

Imi permit sa precizez ca acest test este specific sporturilor de echipa (dovada ca e un test cu efort intermitent). Este folosit in special la selectia / trierea jucatorilor de fotbal si rugby.

Pentru cei interesati, iata o descriere detaliata (inclusiv recomandari pt. efectuarea lui):
http://www.cardisport.com/download/fiches_tech/TEST45_15_Troussedelentraineur.pdf

Personal, cred ca are f. putina valoare pentru majoritatea alergatorilor amatori = axati pe fond (distante >5Km).


...............
Sandor




Offline Mugur2013
Membru Ro Club MaratonMugur2013
Din Octombrie 2013
Miercuri, 30 Octombrie 2013 20:57

Multumiri domnului SANDOR BOLDIZSAR pentru informatiile pretioase, precum si celorlalti participanti la dezbaterea acestui subiect.

Desi, dupa cum am precizat, este conceput in mod preponderent pentru antrenamentul jucatorilor de fotbal, am considerat ca testul Gacon poate fi util si alergatorilor, dat fiind ca poate fi asemanat cu metoda intervalelor (alergari cu viteza crescuta pe o distanta determinata) folosita pentru cresterea vitezei si fortei.

Personal, desi le consider esentiale, agreez in mai mica masura planurile de pregatire bazate EXCLUSIV pe numarul de kilometri alergati lunar, in lipsa antrenamentelor de viteza, forta musculara, etc. Oare acestea din urma au mai putina valoare in pregatirea unei curse de fond (distanta > 5 km)?


...............
Nosce te ipsum.




Offline Boldizsar Sandor
Membru Ro Club MaratonBoldizsar Sandor
Din Decembrie 2007
Oras / Locatie : Brasov
Miercuri, 6 Noiembrie 2013 12:38

"agreez in mai mica masura planurile de pregatire bazate EXCLUSIV pe numarul de kilometri alergati lunar, in lipsa antrenamentelor de viteza, forta musculara, etc. Oare acestea din urma au mai putina valoare in pregatirea unei curse de fond (distanta > 5 km)?" -

Parerea mea este ca VOLUMUL este absolut necesar (cu rol de "fundatie") tuturor alergatorilor incepatori! Antrenamentele de viteza duc automat la accidentari, in absenta adaptarilor anatomice rezultate in urma alergarii unui minim de Km.

Specificatea antrenamentelor este cheia avansarii. Pregatirea unei curse necesita un program de antrenament axat preponderent pe ritmuri similare distantei/cursa. Spre exemplu un alergator de elita / curse "scurte"=5-10Km va face acelasi volum total cu alergatorii de 21-42Km dar structura antrenamentelor va fi cu totul diiferita.


...............
Sandor




Offline Mihai P
Membru Ro Club MaratonMihai P
Din August 2008
Oras / Locatie : Cluj Napoca
Miercuri, 6 Noiembrie 2013 13:45

Deci Usain Bolt ar putea alerga si un semimaraton la un antrenament de intervale de 100 sau de 200!

Volumul cred ca ajuta mai ales la cursele lungi - pe langa adaptarile organismului pe plan aerobic, pornesti din start in cursa cu o estimare mai buna si chiar si un plan gresit de cursa (un ritm superior pe primii kilometri) nu te va costa atat de mult pe parcurs.






Offline Boldizsar Sandor
Membru Ro Club MaratonBoldizsar Sandor
Din Decembrie 2007
Oras / Locatie : Brasov
Joi, 7 Noiembrie 2013 16:23

Mihai,

Daca e important pt. noi m-as putea interesa despre Usain! ;-)

La modul serios, atletii de elita alearga in mod curent 6-zile/sapt cate 2-antr/zi - deci volumul lor depaseste des 20Km/antrenament cheie.

Estimarea ritmului de concurs se poate face cu acuratete prin teste - mai scurte decat distanta/cursa (in special in cazul maratonului). Pe baza acestor estimari se prescriu ritmurile de antrenament. Antrenamentele cheie se vor face la ritmuri apropiate de regimul de concurs.Simplu! ;-)


...............
Sandor




1 2 >
Pagina 1 din 2






Total membri 3650 (lista membri), total subiecte 2557, numar total de postari 35974.
Ultimii membri inregistrati pe forum : bobo70, Cretescu, bomberman32, Willy24, CatalinG, ajay, Ana Maria L., online acum 0.

Astazi isi serbeaza ziua de nastere : adrianulle, alligator, Antonio B, Bogdan P, Clau, idp, MarianMihai, Olga C., SASHA

= subiectul este public, = subiectul este inchis, = subiectul este arhivat, = Online, = Offline,


Ice Power Sponser Lysi Isostar Travel House Nike Flanco Salomon Centrul de nutritie Superfit Seba Med

Compress SportNutricultNewsmanphoto-marathon.ro

Home | Ro Club Maraton | Competitii nationale | Maratoane in lume | Antrenament | Nutritie | Sanatate | Povesti | Termeni si conditii | Contact
Copyright Ro Club Maraton 2019. Toate drepturile rezervate. - Website realizat de PHP Coder  si Triumf ®
Fondator Serban Damian, 2007