Ro Club Maraton
Centru testare performanta sportiva Superfit
Home | Sitemap | Contact
Ultimele postari pe forum UK FR DE HU IT GR JP 223927.75 km alergati de noi      Concursuri Antrenament Nutritie Sanatate Alergatori Povesti Produse
Home Ro Club Maraton Competitii nationale Calendar AIMS Maratoane in lume FORUM Galerie media Contact
Cautare

Cont utilizator

Ultimele noutati Reduceri la concursurile organizate de ABRC in 2017
Reduceri la concursurile organizate de ABRC in 2017
In atentia membrilor Ro Club Maraton: va comunicam preturile speciale la concursurile organizate de ABRC in acest an. Ceea ce trebuie sa platiti... Reduceri la concursurile organizate de ABRC in 2017

Concursuri Furtuna (tristetea unui alergator singuratic)
Odata mai demult cam pe vremea asta, cand iarna a inceput sa castige teren cu zile mai reci si nopti geroase, am iesit seara... Furtuna (tristetea unui alergator singuratic)

Antrenament Cum sa ne facem timp sa alergamCum sa ne facem timp sa alergam
“Nu am suficient timp.” Acesta este principalul motiv pentru care oamenii spun ca nu alearga. Sau pentru care... Cum sa ne facem timp sa alergam

Nutritie Suplimente nutritive impotriva colesterolului si a stratului adiposSuplimente nutritive impotriva colesterolului si a stratului adipos
Traim intr-un secol in care cele mai populare boli au la baza dezechilibre metabolice, asa cum sunt dislipidemiile si obezitatea.... Suplimente nutritive impotriva colesterolului si a stratului adipos

Sanatate Shiatsu, atingerea care vindecaShiatsu, atingerea care vindeca
Shiatsu este un stil de masaj fondat in Japonia prin combinarea de tehnici de masaj oriental cu notiuni moderne de anatomie... Shiatsu, atingerea care vindeca
Sunteti aici :: FORUM » Maratoane in Ro » Alergari montane 2014 - incepator

Alergari montane 2014 - incepator



Open thread Alergari montane 2014 - incepator

-



Offline haralambie
Membru Forum
Din Octombrie 2013
Luni, 17 Februarie 2014 17:38

Salut,

Abia am terminat cursa de 30k de la Rasnov si simt ca pot mai mult. Anul asta vreau sa alerg pe munte - ar fi primul an.

Intrebarea este: cat de greu e? Vreau sa merg la Ecomarathon, Stafeta DHL si, pe final Piatra Craiului. Intercalate vor fi diverse alergari de sosea.

Ca si incepator, cum vedeti un astfel de calendar?

Multam,






Offline Dragos Ciobanu
Membru Ro Club MaratonDragos Ciobanu
Din Septembrie 2012
Oras / Locatie : Bucuresti
Marti, 18 Februarie 2014 08:20

Avand in vedere ca eu in 2012 alergasem primul maraton pe sosea si in 2013 am alergat la Bucegi 7500 si MPC, ai toate sansele sa te bucuri de cursele pe care le doresti. Mult succes :)


...............
www.dragosciobanu.ro - Today I run for absolute pure joy




Offline Mihai P
Membru Ro Club MaratonMihai P
Din August 2008
Oras / Locatie : Cluj Napoca
Marti, 18 Februarie 2014 11:17

Sunt toate curse frumoase si ai timp suficient sa te pregatesti. La maratoanele montane in general se merge pe urcari, ceea ce poate usura cele 6-7 ore de efort. Deasemenea, ai mai putea intercala si cateva curse "hibride" cum ar fi Alba Iulia City Race sau Intersport Brasov.






Offline haralambie
Membru Forum
Din Octombrie 2013
Marti, 18 Februarie 2014 11:30

:)) Multumesc de incurajari.

Apoi citesc diverse bloguri cum li se taie oamenilor cvadricepsii pe coborari si cum sa faci ecomaratonul iti ia 8h (realist, la nivelul meu de pregatire) si ma gandesc ca parca-i cam mult...

Adica, anul trecut am urcat vreo 2-3 munti, da' catinel, catinel, cu toata familia dupa mine. Cum ziceti ca se antreneaza cel mai bine cineva pt munte in Bucuresti? La sala? Pe steppere? In Politehnica?:)






Offline Mugur2013
Membru Ro Club MaratonMugur2013
Din Octombrie 2013
Marti, 18 Februarie 2014 15:29



" Cum ziceti ca se antreneaza cel mai bine cineva pt munte in Bucuresti? La sala? Pe steppere? In Politehnica?:) " -

..in Romniceanu!

Echomaratonul este pe 10 Mai, Stafeta DHL - 21 iunie si Maraton Piatra Craiului pe 4 oct. Timpul de recuperare, dupa un maraton, recomandat de ASICS pentru un alergator mediu este de 7-10 zile. Avand in vedere perioadele de timp dintre cele 3 maratoane, parerea mea este ca aveti timp suficient sa va refaceti....acum depinde si cat de intense sunt antrenamentele pe care le faceti si distanta pe care obisnuiti sa o alergati lunar {#emotions_dlg.nodding}

Mult succes! {#emotions_dlg.clapping}





...............
Nosce te ipsum.




Offline Dinu
Membru Ro Club MaratonDinu
Din Septembrie 2010
Oras / Locatie : Bucuresti
Miercuri, 19 Februarie 2014 13:42

Ar trebui sa incepi cu Intersport la Brasov, o cursa foarte frumoasa, bine organizata si usurica in comparatie cu ce te asteapta la Ecomaraton :)






Offline nicu.constantinescu
Membru Ro Club Maratonnicu.constantinescu
Din Aprilie 2010
Oras / Locatie : Bucuresti
Miercuri, 19 Februarie 2014 14:39

Salutare

in completare la ce a scris Dinu iti sugerez pentru primul an de activitate montana sa te axezi cat de mult posibil pe cros si semi. Ecomarathonul, Ciucas, Hercules, Cindrel, au si variante de curse scurte.

Bafta!


...............
Run for life




Offline Hadrian
Membru Forum
Din Octombrie 2009
Oras / Locatie : Brasov
Miercuri, 19 Februarie 2014 16:39

Si pentru ca experienta pe munte in alergare sa fie cat mai fericita, iti recomand sa incerci sa dobandesti o tehnica de alergare cat mai eficienta, care poate face diferenta intre un maraton montan terminat in chinuri sau doar cu o stare normala de oboseala.

Asa cum ti-a sugerat si Nicu, iti recomand si eu sa te concentrezi pentru inceput asupra unor distante mai scurte, mai ales in conditiile in care nu reusesti sa alergi regulat pe munte. Chiar daca este foarte posibil sa faci fata cu brio unui prim maraton montan alergat din talent si entuziasm, fara prea multa experienta, este mai intelept sa nu sari etapele.


...............
http://runnerwolf.blogspot.com/




Offline Mihai P
Membru Ro Club MaratonMihai P
Din August 2008
Oras / Locatie : Cluj Napoca
Joi, 20 Februarie 2014 13:33

Variantele de semimaraton sunt chiar mai grele (Hercules, Ciucas), in schimb la Apuseni sau Cindrel se poate face mai usor tranzitia de la o cursa de sosea.


...............
Learn the rules. Master the rules. Break the rules.




Offline haralambie
Membru Forum
Din Octombrie 2013
Vineri, 21 Februarie 2014 17:29

Varianta (proaspat testata) de antrenat trail in B - Parcul Carol. Tocmai ce am facut 1h brambura de colo-colo, deal, vale, scari - super.

Hadrian - despre ce tehnici vorbesti?






Offline Hadrian
Membru Forum
Din Octombrie 2009
Oras / Locatie : Brasov
Luni, 24 Februarie 2014 09:57

Uite mai jos cateva sfaturi pe aceasta tema de la unul dintre cei mai buni alergatori montani http://www.youtube.com/watch?v=yiG95bgl4-w

Pe de alta parte, nu cred ca exista o tehnica unica. Uita-te de ex. la videoclipul urmator, incepand de la minutul 1:50: http://alerg.ro/ionut-zinca.html. Cei doi alergatori au o tehnica de urcare total diferita, si totusi, amandoi sunt alergatori foarte buni, cel din fata este Ionut Zinca, care a si castigat cursa.

Pomeneai mai sus de povesti citite pe bloguri cu cvadricepsi rebeli. De obicei asemenea situatii apar din cauza unei abordari gresite. De ex., multi alergatori incearca sa recupereze pe coborari timpul pierdut pe urcare, dand drumul la pas, alergand la vale cu pasi mari, saltati, insa mai putini controlati. In acesta conditii, la fiecare aterizare, socul asupra aparatului locomotor este foarte mare, ceea ce in conditii repetitive, pe durata mai multor ore, poate duce la problemele mentionate.

Si inca o observatie, de final: abordarea pentru inceput a unor distante mai scurte si cresterea treptata a distantelor sunt aspecte importante, tocmai pentru a lasa timp organismului sa se adapteze, sa evolueze. In masura timpului si bugetului disponibil, incearca sa introduci periodic si antrenamente pe munte, pentru a exerseza si alergarea pe suprafete variate, pe care le vei intalni in cadrul concursurilor.


...............
http://runnerwolf.blogspot.com/




Offline haralambie
Membru Forum
Din Octombrie 2013
Miercuri, 26 Februarie 2014 11:24

Ai idee cum respira baiatul din fata respectiv cel din spate (nr pasi/inspiratie/expiratie)? Cel din spate pare sa depuna mai putin efort, arata mai relaxat.

Eu 90% inspir-expir la 3 pasi pe sosea. Pe un urcus m-am simtit la un moment dat facand asta la 2 pasi, desi mergeam. Si am ramas asa, fiindu-mi bine. Exista vreo regula?

Multumesc de sfaturi.






Offline Mihai P
Membru Ro Club MaratonMihai P
Din August 2008
Oras / Locatie : Cluj Napoca
Miercuri, 26 Februarie 2014 16:40

Nu cred ca este o regula anume - probabil la 4 pasi ar fi mai ok pentru cursele de anduranta mai lungi. Pana acum putin timp nici nu constientizam acest lucru, dar cred ca ajuta o oarecare ritmicitate. Am mai incercat cu 2 inspiratii urmate de 2 expiratii, dar am renuntat repede fiindca nu era deloc confortabil.






Offline haralambie
Membru Forum
Din Octombrie 2013
Miercuri, 26 Februarie 2014 17:23

De cand alerg (adica nu asa mult, vreun an jumate:) ) ma obsedeaza partea asta, respiratul. Simt ca acolo e cheia si m-am organizat de asa natura incat acum i/e la 3 pasi instinctiv.

Dar cum m-am trezit la deal, hopaaa, nu mai mere. Daca i/e la 4 pasi cred ca o sa mor intre pasu 2 si 3:))






Offline Hadrian
Membru Forum
Din Octombrie 2009
Oras / Locatie : Brasov
Joi, 27 Februarie 2014 09:46

Sfatul meu este sa nu te ghidezi dupa regulile pasilor, cu atat mai mult cu cat vorbim de alergare pe munte. Ele au o anumita aplicabilitate in conditiile alergarii la o viteza constanta, pe o suprafata plata, asa cum ai constatat deja. Pe munte, unde profilul se schimba frecvent, aceste reguli nu sunt utile.

Corpul stie singur sa-si regleze respiratia in functie de efortul pe care il depune. Nu degeaba ritmul respiratiei creste pe urcari sau in momentul cresterii vitezei. In aceste momente corpul are nevoie de mai mult oxigen, nu are rost sa il stresezi suplimentar, limitandu-i sursa de oxigen.

Eu procedez exact invers, in sensul ca imi reglez viteza de deplasare in functie de respiratie. La inceput poate parea mai greu, dar pe masura ce inveti sa-ti cunosti mai bine corpul, vei putea sa iti dai seama foarte usor cand alergi/urci prea repede. Exista o intreaga literatura de specialitate referitoare la respiratia aeroba/anaeroba, exista dispozitive de monitorizare a ritmului cardiac, insa, din punctul meu de vedere, cel mai bine este sa inveti sa te cunosti, sa stii cum reactionezi, sa stii cat poti duce. Nosce te ipsum este un proverb cat se poate de aplicabil si in alergare. {#emotions_dlg.winking}

Nu in ultimul rand, vei vedea ca pe masura ce antrenamentele incep sa dea roade, vei putea aborda urcarile mai lejer.


...............
http://runnerwolf.blogspot.com/






Total membri 3650 (lista membri), total subiecte 2557, numar total de postari 35974.
Ultimii membri inregistrati pe forum : bobo70, Cretescu, bomberman32, Willy24, CatalinG, ajay, Ana Maria L., online acum 0.

Astazi isi serbeaza ziua de nastere : gurita1809, Ionut.Ciontu, Neghinitza, sim_sim, VladPl

= subiectul este public, = subiectul este inchis, = subiectul este arhivat, = Online, = Offline,


Ice Power Sponser Lysi Isostar Travel House Nike Flanco Salomon Centrul de nutritie Superfit Seba Med

Compress SportNutricultNewsmanphoto-marathon.ro

Home | Ro Club Maraton | Competitii nationale | Maratoane in lume | Antrenament | Nutritie | Sanatate | Povesti | Termeni si conditii | Contact
Copyright Ro Club Maraton 2020. Toate drepturile rezervate. - Website realizat de PHP Coder  si Triumf ®
Fondator Serban Damian, 2007