Ro Club Maraton
Centru testare performanta sportiva Superfit
Home | Sitemap | Contact
Ultimele postari pe forum UK FR DE HU IT GR JP 223927.75 km alergati de noi      Concursuri Antrenament Nutritie Sanatate Alergatori Povesti Produse
Home Ro Club Maraton Competitii nationale Calendar AIMS Maratoane in lume FORUM Galerie media Contact

Sondaj de opinie

Care este ritmul cu care alergi un maraton? *
3-4 min/km
4-5 min/km
5-6 min/km
6-7 min/km
> 7 min/km

Nota : campurile cu * sunt obligatorii.

Arhiva sondaje de opinie

Sunteti aici :: Povesti » Olympus Marathon 2011

Olympus Marathon 2011

Mare, munte, dureri musculare, prieteni, distractie, efort la limita, picioare luxate, basici in talpa, peisaje de vis, dinti sparti, colaps la final de maraton, soare, pescuit subacvatic, dorinta de a termina, dorinta de a reveni. Acestea sunt cuvintele care ar descrie rapid experienta traita si vazuta pe muntele Olimp.

Sa alergi la maratonul de pe muntele Olimp este un lucru extraordinar. Iata cateva motive:

- Este un maraton foarte greu, de departe cel mai greu maraton montan la care am fost. Dar asta am si cautat, daca imi doream ceva facil, atunci puteam sa fac o plimbare in Herastrau.

- Intr-o zona excelenta. Traseul maratonului este foarte frumos, dar si imprejurimile sunt nemaipomenite: munte, mare.

- Foarte aproape de Romania. Doar 800 de km, undeva la 9-11 ore de mers cu masina.

- Un concediu cu familia excelent. Foarte aproape de zone cu mare pentru toate gusturile: atmosfera ca la Mamaia se gaseste in Paralia Katerini; zone salbatice se gasesc in Sithonia.

- Costuri rezonabile. Poate fi comparat cu un maraton la Cluj. M-am mirat cand am vazut cati bani mi-au ramas in buzunar la sfarsitul maratonului.

Iata cateva lucruri despre maraton:

- Are 650 de locuri, din care doar 100 pentru straini.

- Exista cursa copiilor.

- Primii termina in jurul a 5 ore, limita este de 10 ore. Un catalan are recordul de 4h33min.

- Cursa are urmatoarea configuratie: 22 de km urcare de la 60m la 2680m, 8 km coborare, dupa care 14 km urcare „impanata" cu coborare. Eu alerg un maraton de plat in jur de 3h30min, dar aici fac 7h.30.

Maratonul copiilor

Sambata a avut loc cursa copiilor. A fost ceva foarte frumos. Bucuria mea cea mai mare a fost ca si copiii mei au alergat, au primit tricouri si diplome. Sunt foarte mandri ca participa si ce este mai interesant este ca au invatat sa alerge constant.

Organizare

A fost bine. Nu am primit ca anul trecut si sapca si tricou tehnic, ci doar un tricou de bumbac, dar a fost suficient. Au organizat si cursa copiilor, au dat medalie frumoasa, masa dupa cursa, festivitate de premiere, atmosfera prietenoasa.

Povestea din timpul maratonului

Sunt ca si acasa la aceasta cursa. M-am obisnuit dupa ce am participat la doua editii consecutive. Un pic mai greu este sa te scoli dimineata la ora 4. Startul este la 6. Adevarul este ca ultimii kilometri sunt la o temperatura ridicata, poate la 30 C, iar sus, la 2680, langa varful Olimp, poate ajunge la 4-5 C.

Anul acesta mi-am propus sa aleg constant si sa las betele acasa. Am alergat constant, dar betele mi-ar fi fost de mare folos, mai ales pe final unde picioarele mele atarna foarte mult. Dupa aceasta cursa mi-am dat seama ca betele sunt foarte utile.

Cursa incepe cu o alergare pe drum forestier, in urcare lejera. Sunt cam 5 km. Dupa aceea incepe o urcare permanenta pe poteca, combinata cu zone pe curba de nivel. Mie prima parte, de 22 km, care este in urcare permanenta, mi se pare cea mai placuta. Dupa primii km pe drum forestier l-am intalnit pe Danut Cernat, care fiind un alergator desavarsit pe plat, se antrenase cu primii alergatori, dar se oprise chiar cand incepea urcarea serioasa, deoarece daduse putin la boboci.

Nu prea sunt multe de spus aici, decat padure, poteca, mare albastra vazuta de la inaltime. Foarte frumos este cand se ajunge pe platoul stancos, unde este de fiecare data frig si innorat. Este superb, mai ales daca esti in maiou. Pe partea aceasta de platou am alergat cu Paula, o fata din Zarnesti care, dupa ce a inceput coborarea, a inceput sa alerge cu o viteza specifica celor de la munte. Nu stiu cum pot sa coboare cu asa viteza.

Daca la urcare nu am simtit nevoia betelor cand a inceput coborarea ar fi fost utile. Am intalnit-o o japoneza, prietena cu Hiroko, una dintre cele mai bune maratoniste montane din Japonia, care avea glezna luxata si cobora in ritm de melc. La coborare m-am tinut o vreme dupa o alergatoare care dadea semne ca are energie sa coboare in ritm constat. Asta cam 5 km, dupa care am pierdut ritmul. A fost destul de motivat sa ai pe cine in fata. Dupa cativa km am dat de un grup, in care o doamna mulatra, am aflat la final ca era jumatate grecoaica, care mostenise doar genele bune, era urmata indeaproape de 3 alergatori. M-am amuzat ca si eu ma tinusem dupa o fata cativa km. Desi antropologii zic ca omul a devenit alergator urmarind prada, adica animalele, incep sa cred ca este posibil sa fi contribuit la dezvoltarea ca alergator si urmarirea sexului frumos.

Am alergat constant, urmarind sfatul lui Adi Bostan, de a nu sta prea mult la punctele de alimentare. M-am descurcat de minune si cu sticla de plastic de 750g, mult mai practica si mai comoda decat punga de apa cu furtun de anul trecut. Singurele momente cand am pierdut ritmul au fost ultimii 5 km, cand soarele si picioarele grele m-au cam blocat in trafic.

Am ajuns la final cu 4 minute mai bine ca anul trecut, adica 7h25min. Acolo ma asteptau baietii mei. M-au luat de mana la final si mi-a fost destul de greu sa tin ritmul cu ei. Oricum bucuria a fost foarte mare.

Nasul meu care este fost ghid montan, este si un excelent animator de copii. Pana sa-mi revin dupa cursa el déjà crease o situatie de lupta cu apa, in care fetele lui Mihai Orleanu si baiatul meu cel mic intrasera cu tot cu haine intr-o fantana arteziana, de unde lansau proiectile acvatice.

Dupa aceasta cursa m-am simtit foarte bine, recuperarea fiind mai rapida.

LOC           Nume                                                     Timp

474 KISS-ARANY Mark CP-9

496 MIHAI Leontin CP-7

516 CHITEA Mihai Virgil CP-3

Dupa si inainte de cursa

Este excelent sa combini acest maraton cu vacanta. Am plecat cu nasul meu si cei doi baieti, asta dupa lungi negocieri cu sotia mea, care nu prea a avut incredere in dormitul la camping si calitatile mele de mama. Pana la urma a fost excelent, mai ales pentru baieti care au privit totul ca o aventura. Am avut grija sa nu-i spun sotiei ca am luat si un cort cu mine, avand intentia clara de a sta si doua zile in conditii de "aventura". Noi am stat la champing Olympus Beach, cu 40Euro camera de 4 locuri. Plaja nu este cine stie ce, dar marea este la 1 metru de camping. Sambata dimineata am facut baie in mare, mi-am luat harponul si am plecat la vanatoare. Adi Bostan a facut putin misto de mine, spunand ceva de genul sa nu prind toti pestii din apa. In 30 de minute, pana sa apara el am vanat o sepie si 3 pesti. Pana la urma, sepia si 5 pesti, cu ajutorul unui bucatar amabil, au fost baza pentru doua portii de mancare. I-am invitat pe toti sa guste din sepie mea cea mare. Am avut un sentiment ciudat ca am mancat ceea ce am vanat. Atmosfera in champing a fost extraordinara, mai ales ca cel putin 10 camere au fost ocupate de romani.

Dupa maraton am plecat pentru 2 zile in Stihonia. Am stat doua nopti cu cortul pe plaja, sub umbra unor pini si platani. A fost ceva superb. Mai ales pe o plasa pustie de langa Muntele Athos, unde a dat de niste danezi, bine utilati pentru camping. Niste oameni oameni deosebiti, care venisera din Danemarca cu masina. Danezul avea o boala foarte rara, era cel mai batran danez care era in viata, lua un pumn de medicamente pe zi, dar facea scufundari in fiecare zi.

Am inotat pe o insula pregatita practic pentru campare, avand 2 corturi lasate acolo, scaune, gratare etc.. Am vanat peste dimineata. Am descoperit un gen de restaurant, unde doua doamne aveau in meniu ce peste le aducea vecinul pescar. Practic mancam la restaurant doar la pranz, iar seara si dimineata mancam pepene, masline si paine. A fos super. Baietii mei au fost foarte foarte incantati. In 2012 voi sta cel putin 5 zile pe Sithonia.

Ceva inedit la acest maraton

Spiritul japonez. Hiroko si amicul ei. M-a impresionat in mod deosebit spiritul de sacrificiu al amicilor japonezi participanti la aceasta cursa. Hiroko a tras asa de tare incat, dupa ce a terminat cursa, a lesinat pe loc. A lesinat la un metru dupa ce a trecut linia de sosire. La final nu mai avea nici un pic de apa si glicogen in corp. Noroc c, dupa o ora de stat pe targa si-a revenit rapid. Un amic japonez, m-a depasit in ultimii 18 km de trei ori. De fiecare data revenea cu un ritm mult mai rapid ca al meu. Pana la urma l-am lasat in epuizat pe o stanca pe ultimii 5 km. Nu stiu de unde isi lua resurse de fiecare data cand revenea. Eu daca am pierdut ritmul nu prea mai pot sa revin.

Impactul grupului nostru. Ne-am facut iar de cap, exact ca si anul trecut cand am facut o animatie fantastica. Pe strada m-am intalnit dupa cursa cu doua persoane, greci, care-mi multumeau. Pe ultima am indraznit sa o intreb pentru ce imi multumeste. Mi-a zis ca romanii au facut o atmosfera foarte frumoasa.

Lumea este mica. Pe plaja de la camping m-am intalnit cu un grec, care vorbea romaneste, deoarece facuse facultatea la Timisoara. Omul alergase la Atena in 2010. Acolo ii facusem cadou un tricou cu Romania. Mi-am zis ca-l poarta cu placere. Isi aducea aminte cu placere de vremea studentiei si de afacerile pe care le facea. Eu credem ca facuse bani cu blugi, dar omul mi-a zis ca aducea cate un geamantan de ace de pescuit din Grecia, iar profitul avea procente de ordinul miilor. A ramas sa merg cu el pe insula natala, Chefalos sau ceva de genul acesta, unde, dupa spusele lui, sunt numai oameni de isprava foarte isteti in afaceri.

Locuri de vizitat in apropierea maratonului

Pesterea Petralona. Este o pestera superba, care se afla langa Salonic.

Peninsula Sithonia. De departe cea mai frumoasa zona cu mare de vis, vegetatia, insule pe care poti ajunge inotand, plaje cu nisip.

Muntele Athos. Cei care vor sa ia contact cu niste calugari deosebiti pot ajunge aici, dar doar cu invitatie primita de la una din manastiri.

Zonele muntoase din zona muntelui Olimp. Sunt multe de vizitat.

Totusi este destul de greu de descris ce am trait si simtit in aceste zile. Va invit la experienta din 2012, cand sunt convins ca vom fi un grup si mai mare. Sunt convins ca, chiar daca Grecia va fi in faliment, tot vom avea o experienta minunat

Text si foto: Daniel Lixandru

Adauga comentariuNici un comentariu.

Afisare 21 din 248.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >>
Pagina 1 din 12

Alte articole despre Povesti
Ice Power Sponser Lysi Isostar Travel House Nike Flanco Salomon Centrul de nutritie Superfit Seba Med

Compress SportNutricultNewsmanphoto-marathon.ro

Home | Ro Club Maraton | Competitii nationale | Maratoane in lume | Antrenament | Nutritie | Sanatate | Povesti | Termeni si conditii | Contact
Copyright Ro Club Maraton 2019. Toate drepturile rezervate. - Website realizat de PHP Coder  si Triumf ®