Mituri si adevaruri despre bauturile de rehidratare

(1)9YrGy6b_35588.jpgDiferenta dintre mit si realitate este pura stiinta.

MIT - Apa hidrateaza cel mai bine.

REALITATE - Apa potoleste setea, dar nu hidrateaza la fel de bine corpul in timpul activitatilor fizice. Apa ii comanda creierului sa a stingaa setea inainte ca nevoia de fluide sa fie satisfacuta. Daca esti sportiv, apa nu ii asigura corpului tau ceea ce are nevoie - combustibil si electroliti  - pentru a atinge cele mai bune performante, pentru a lupta impotriva oboselii si pentru a sustine efortul muscular.

MIT - Bauturile de rehidratare sint toate la fel.

REALITATE - Cit se poate de fals. O bautura sportiva de rehidratare formulata corect ar trebui sa rehidrateze, reechilibreze si sa reenergizeze cu a combustibila corpul, intr-un mod rapid.

MIT - Tot ceea ce pierzi atunci cind transpiri, este apa.

REALITATE - Daca acest mit ar fi adevarat, transpiratia nu ar avea un gust sarat, iar sportivii nu ar avea crampe atunci cind concureaza sau se antreneaza in conditii de umiditate sau la temperaturi ridicate. Transpiratia contine sodiu si alti electroliti, precum potasiul si clorul. Pe masura ce electrolitii sint eliminati prin sudoare, muschii devin predispusi la aparitia crampelor. Bauturile sportive hidrateaza mai bine corpul, deoarece contin electroliti. Apa nu contine aceste elemente.

MIT - In bauturile sportive de rehidratare exista o concentratie prea mare de sodiu

REALITATE - 250 ml de bautura pentru sportivi contine acceasi cantitate de sodiu ca un pahar de lapte sau o felie de piine. El este menit sa inlocuiasca sodiul pierdut odata cu transpiratia, sa mentina senzatia de sete, astfel incit sportivii sa bea mai mult lichid si sa pastreze echilibrul fluidelor din corp.

MIT - In bauturile sportive de rehidratare este prea mult zahar.

REALITATE - Nicidecum. De fapt, bauturile pentru sportivi contin doar jumatate din cantitatea de zahar prezenta in sucul de fructe sau in bauturile carbonatate obisnuite.

MIT - Bauturile sportive consumate in timpul antrenamentelor, exercitiilor sau jocurilor pot provoca dureri abdominale sau o stare de disconfort.

REALITATEA - De fapt, este chiar opusul. Bauturile de rehidratare au fost gindite pentru a evita disconfortul abdominal si balonarile. Cercetarile au aratat ca un un procentul optim de carbohidrati este de 6%, pentru ca este absorbit in intestin la fel de rapid ca si apa.

MIT - Bauturile de rehidratare au multe calorii si provoaca cresterea greutatii. Mai mult, ele vor anula arderea grasimilor rezultata in urma exercitilor efectuate.

REALITATEA - Neadevarat. Spre exemplu, o sticla de Isostar  are aprox. 125 de kilocalorii la 500 ml  - aproximativ o jumatate din numarul de calorii continut de un suc de mere la aceeasi cantitate. Carbohidratii din aceste bauturi de rehidratare ofera energie musculaturii, asa ca poti face efort mai intens, pentru o perioada mai mare de timp. Cercetarile au mai aratat ca, daca in timpul activitatilor fizice se consuma bauturi sportive in locul apei, in restul zilei se vor consuma mai putine calorii.

MIT - Bauturile de rehidratare sint destinate doar sportivilor care au nevoie de o rezistenta mare la efort sau care se antreneaza/concureaza mai mult de o ora.

REALITATE - Cu cit este mai scurt antrenamentul, cu atit este mai important sa te folosesti de fiecare minut. Studiile demonstreaza ca atunci cind au consumat bauturi de rehidratare (Isostar):

Articolul a fost publicat in revista Men's Health Romania si este reprodus aici cu permisiunea redactiei.

Votati ca slab Votati ca nimic special Votati ca merita citit Votati ca foarte bun Votati ca excelent
Apasati pe stelute pentru a vota.
Acest articol este votat ca excelent. Ati votat acest articol ca excelent.


Adauga comentariuNici un comentariu.