Pericolele ‘dietei de weekend’

Nu lasa weekendul sa anihileze o saptamana intreaga de progres in atingerea obiectivelor tale de dieta si greutate sanatoasa

Atletii care incearca sa piarda din greutate se tem de obicei de cantarirea de luni dimineata. In orice alta zi a saptamanii nu sunt speriati de intalnirea cu cantarul din baie. Dar diminetile zilelor de luni sunt diferite. De obicei si in majoritatea cazurilor, cifra aratata de cantar luni dimineata este mai mare decat cea de vineri dimineata. Pentru ca o intreaga saptamana de progres a fost practic anulata peste weekend.


(1)Bu1vE9bQ_98162.jpg

Cercetarile stiintifice confirma aceste experiente. Un studiu intreprins in anul 2008 de cercetatori de la Scoala de Medicina din cadrul Universitatii Washington din St. Louis a concluzionat aceea ca, de-a lungul unui program de scadere in greutate de un an, atat barbatii cat si femeile participante au pierdut in greutate de-a lungul saptamanii de lucru, dar nu si in weekenduri, pentru ca s-au abatut de la regim. Desi la finalul programului de un an au pierdut 8% din greutatea corporala, studiul a estimat aceea ca ar fi pierdut inca pe atat daca ar fi fost consecventi dietei si in weekend.

Problema nu consta in aceea ca peste weekend am consuma cantitati mai mari din aceleasi alimente pe care le consuman in dieta de peste saptamana. Problema este mai degraba aceea ca excesele culinare de peste weekend constau in alimente pe care nu le consumam in mod regulat de-a lungul saptamanii: popcorn cu unt la cinema, cateva cocktail-uri la finalul unei cine bogate la restaurant, etc.

Ceea ce-i diferentiaza pe alergatori si triatleti de ceilalti oameni care incearca sa piarda in greutate este aceea ca ei depun mult efort fizic si fac asta mai ales in weekend. Tocmai pentru ca ard cele mai multe calorii in weekend, alergatorii si triatletii pleaca de la premisa ca este in regula sa-si ‘relaxeze’ putin standardele dietei alimentare si sa manance orice au pofta. Capcana este aceea ca este foarte usor sa compensezi in exces.

Sa presupunem ca in zilele de miercuri alergi de obicei 45 de minute, iar sambetele cate 75 de minute. Acele 30 de minute in plus vor arde ceva intre 300 si 400 de calorii. Presupunand ca te vei ‘compensa’ cu un bol de inghetata dupa pranz si cu doua pahare de vin dupa cina, aceasta inseamna ca ai adaugat undeva la 600 de calorii aportului tau caloric normal. Ei bine, nu este cea mai buna abordare.

Ce poti face pentru ca weekendurile sa nu-ti saboteze progresul catre greutatea ideala de maraton? Iata doua modalitati

Fii constient

Controlul greutatii este un joc al cifrelor. Ca sa scazi in greutate trebuie sa ai un aport caloric mai mic decat consumul caloric. Pentru a putea realiza asta, trebuie sa cunosti cate calorii consumi si cate arzi. In weekendul urmator apeleaza la un calculator online de calorii consumate si calorii arse (exista numeroase) pentru a preveni excesul caloric.

Distribuie-ti micile recompense culinare de-a lungul intregii saptamani

Problema nu este aceea ca nu poti avea din cand in cand un mic rasfat cu un bol de inghetata dupa masa si doua pahare de vin dupa cina. Trebuie numai sa eviti sa le ‘inghesui’ pe toate in cele doua zile de la sfarsitul saptamanii. Toate studiile stiintifice sunt de acord asupra faptului ca strategia cu cel mai mare succes in managementul greutatii este constanta de-a lungul saptamanii. Pentru ca dieta ta sa devina mai constanta, poti urma regula de 1-la-10: din 10 alimente consumate, unul este orice iti doresti tu, chiar daca este miercuri sau sambata.


Adauga comentariuUn comentariu.

Joi, 25 Iulie 2013 22:37mamicamea.ro a spus :
Poti sa ai o dieta diferita fata de restul saptamanii, sa fie preponderent orientata pe vegetale, te ajuta sa ai si un tranzit mai bun si chiar poti simti un plus de energie