Ro Club Maraton
Centru testare performanta sportiva Superfit
Home | Sitemap | Contact
Ultimele postari pe forum UK FR DE HU IT GR JP 223924.95 km alergati de noi      Concursuri Antrenament Nutritie Sanatate Alergatori Povesti Produse
Home Ro Club Maraton Competitii nationale Calendar AIMS Maratoane in lume FORUM Galerie media Contact

Sondaj de opinie

Care este ritmul cu care alergi un maraton? *
3-4 min/km
4-5 min/km
5-6 min/km
6-7 min/km
> 7 min/km

Nota : campurile cu * sunt obligatorii.

Arhiva sondaje de opinie

Sunteti aici :: Povesti » Primul meu maraton - SPAR Maraton Budapesta, 11 Octombrie 2015

Primul meu maraton - SPAR Maraton Budapesta, 11 Octombrie 2015

Primul meu maraton l-am alergat dupa 1 an si 4 luni de alergare. Primul semimaraton dupa 4 luni de alergare, dar fara antrenament. Am facut cateva alergari si am decis ca voi alerga un semimaraton. Si am alergat... in Bucuresti pe 5 octombrie 2014.

Emese Stan

Dupa un an am alergat primul meu maraton, pe 11 octombrie 2015. Imi doream sa alerg un maraton. Intr-o duminica, dupa Sunday Titan Run, eram cativa alergatori la o apa plata si discutam experientele proprii... am zis ca la toamna voi alerga un maraton si am primit sfatul de a alerga in alta parte decat in Bucuresti, unde traseul este plictisitor pentru ca trebuie facuta de doua ori aceeasi bucla... si m-am decis: unde altundeva sa alerg decat in Ungaria?! Am cautat ceea ce imi doream si, in aceeasi zi, am si platit taxa de inscriere pentru Spar Maraton Budapesta.

Deci eram hotarata... si m-am apucat de alergat... dar fara a urma un sistem de antrenamente... Nu am alergat viteza, nu am alergat in panta, nu am alergat fartlek... Am alergat cu 6-6,30 min/km, alergarile mai lungi de peste 10 km cu 7 min/ km. Am alergat de 3 ori pe saptamana, am facut pauza de o saptamana cand am fost plecata din tara, dupa concediu am alergat doua saptamani numai pe plaja, dupa care m-am mutat inapoi la oras pe asfalt... dar tot am continuat sa alerg... am fost hotarata sa cresc distanta cu 3-4 km in alergarile lungi, dar cand eram la fata locului ba am avut crampe si m-am oprit la km 17, ba am facut doar 21 km....In luna de dinaintea maratonului am facut 3 semimaratoane, ultimul chiar in saptamana de dinainte de maraton, pe 4 octombrie in Bucuresti. Dar nu am facut nici o alergare mai lunga de 21 de km...

Vineri am ajuns in budapesta, sambata, hotarata sa vad orasul, am facut o plimbare de 20 de km... mare greseala... seara am realizat ce dureri am in glezna stanga.

Dupa-amiaza m-am dus sa ridik kit-ul de concurs... surpriza nr 1. Foaaarte multe corturi cu echipament sportiv, mancare, sponsori... organizare impecabila... kit-ul continea un rucsacel cu tricou si cu numar de concurs, suport plasturi, cateva pliante.

Mi-au zis sa ma duc sa ridic cuponul de pasta party... m-am dus... erau 2 feluri de paste: paste sarate cu branza si smantana si paste dulci cu pesmet si dulceata, apa sau bere la alegere. Am luat jumate-jumate... din curiozitate... si la iesire am mai primit o punga de paste integrale de la sponsori (integrale, nu albe... superrr!!!).

Surpriza placuta numarul 2 a fost ca am primit un numar cu "First Maraton", care se prindea pe spate... pe traseu am primit multe incurajari datorita semnului :)

S-a facut si duminica dimineata si a venit momentul sa ma aliniez la Start... Ploua tare... asa ca am decis sa merg cu taxiul... Incredibil, dar traseul nu s-a inchis decat cu 10 minute inainte de start, asa ca am putut ajunge lejer si rapid. La start era o atmosfera incredibila... plutea tensiunea in aer... muzica tare, muuuulti sponsori... incurajari... superb... Suprize dupa surprize... Actimel impartea la alergatori micul dejun: 1 Actimel, 1 croisant sau briosa, ceai sau cafea la alegerea si poza de amintire oferite pe loc... voluntarii imparteau pelerine de ploaie... baloane... bere... apa...

Echipata cu geaca de ploaie, 4 geluri si 2 sticlute cu izotonic, increzatoare, m-am aliniat la start. Dupa 12 minute de la startul oficial am trecut si eu startul...O atmosfera superba... mi se face pielea de gaina... cu pacemakerii de 5:00 am inceput incercarea vietii mele...

La km 3 m-am intalnit cu Ionut, sotul meu, care mergea catre hotel... m-a incurajat, mi-a facut cateva poze... ma simteam super- plina de energie... pana la km 8 a trecut timpul de nici nu mi-am dat seama, am alergat in fata pacemakeriilor pentru ca dupa ei era aglomerat tare :)

Informatia pe care am "omis-o" era diferenta de nivel... am inceput cu urcare pe pod... coborare pe partea cealalta... dupa 2 km alt pod si tot asa... si glezna ma durea oricum, dar de la coborari ma dureau si genunchii.

Traseu superb prin Budapesta, pe artere principale.... Inca o chestie... timpul limita era de 5 ore 30 de minute... dupa pacemakerii de 5:30 mergea un autobuz care colecta alergatorii, politia, ambulanta si se redeschidea traseul pentru circulatie.

Poate ma repet, dar organizare impecabila. La fiecare 3-4 km gaseam toalete ecologice, cel putin 6-8 bucati, apa si isotonic la fiecare 5 km si banane... la fiecare 4-5 km cate o formatie / DJ sau MC. Desi era frig si a plouat pe traseu, am gasit voluntari entuziasmati, formatii de muzica pline de energie...

La km 19 m-am simtit prima data mai obosita si am luat al doilea gel... pana la km 21 eram vioaie...  de acolo am inceput sa-mi zic: "Asta e distanta cea mai lunga alergata de mine vreodata :)"... si la km 24 a venit primul zid. Mi se parea ca pacemakerii alearga prea repede, ca nu mai am aer, ca imi este cald, ca ma doare glezna.... si sus pe pod si iarasi jos... deja pierdusem numaratoarea de cate ori am urcat si am coborat. Si la km 25 in spatele Palatului Parlamentului era energia mea... fanfara militara... toti imbracati in uniforme, cantau energic si superb... alergatorii aplaudau... si simteam ca prind aripi... mi-am regasit energia desi nu-mi venea sa ma indepartez de ei la cat de frumos cantau... resimteam oboseala, dar am pastrat ritmul ca sa nu pierd "echipa". Nu mi-a placut echipa de pacemakeri... erau cam muti... pe 4 octombrie in Bucuresti am alergat semimaratonul alaturi de pacemakerii de 4:40 - Mickey Mouse si colegul lui (iertati-ma, nu va stiu numele) si au fost super amuzanti, fata de Budapesta, unde pacemakerii nu prea vorbeau... am avut zone unde nu era un suflet... acolo kilometrii treceau mai greu...

Am aflat ca la km 33 va fi magneziu, asteptam momentul sa vad semnul "Refresment Point". La km 34 am baut magneziu, am mancat o bucata de banana si am intrat la toaleta... usurare si tristete... am pierdut echipa de 5:00... am incercat sa accelerez, dar a venit iar o urcare... tot un pod... la coborare deja erau cam departe... eram foarte obosita... asa ca m-am gandit ca nu are rost sa accelerez, important este sa pot termina... Mi s-a parut ca fiecare km era mai lung... la un moment dat am incercat sa merg cativa pasi, dar mi-am dat seama ca am picioarele ca niste pietroaie... era mai usoara alergarea decat mersul...

La km 36 am urcat pe o pasarela... a naibii urcare... nu mai aveam aer... ma gandeam la ceva ce vazusem pe facebook cu o zi in urma: "I'm going to die, but if I'm not, I totally want to do this again!" :), dupa km 40 era plini de oameni... ma strigau... "Gata, esti deja o maratonista!"... am zambit... ce bine suna... "Maratonista"... cand am ajuns la finish, la cateva secunde mi-am auzit numele strigat... era Ionut... era sotul meu cu aparatul foto... un sentiment divin... pana la urma am reusit... ceasul meu arata 4:58:46, dupa ce am primit medalia mi-a venit sms: "Well done, you finished Spar Marathon, your finish time is 5:04:35".

Cand a ajuns Ionut la mine, m-a luat in brate si mi-a zis: "Esti o eroina!" In momentul ala am bufnit in plans, nu-mi venea sa  cred ca chiar am reusit!!!

O alta surpriza pe care am avut-o era al doilea kit... am primit o punga in care erau niste biscuiti, un baton, o apa la 1 l, o apa cu aroma de cirese, o bere, o napolitana, un capucino si o banana.

Voi mai repeta asta vreodata?... I totally want to do this again!

Emese Stan - "Maratonista" :)

Adauga comentariu2 comentarii.

Vineri, 4 Martie 2016 17:33Emese Stan a spus :
Am 35 de ani...:)
Marti, 8 Decembrie 2015 19:34laviniu a spus :
felicitari , poate ca nu e corect , dar e firesc , puteti sa imi spuneti ce varsta aveti?

Afisare 21 din 248.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >>
Pagina 1 din 12

Alte articole despre Povesti
Ice Power Sponser Lysi Isostar Travel House Nike Flanco Salomon Centrul de nutritie Superfit Seba Med

Compress SportNutricultNewsmanphoto-marathon.ro

Home | Ro Club Maraton | Competitii nationale | Maratoane in lume | Antrenament | Nutritie | Sanatate | Povesti | Termeni si conditii | Contact
Copyright Ro Club Maraton 2019. Toate drepturile rezervate. - Website realizat de PHP Coder  si Triumf ®