Ro Club Maraton
Centru testare performanta sportiva Superfit
Home | Sitemap | Contact
Ultimele postari pe forum UK FR DE HU IT GR JP 222390.63 km alergati de noi      Concursuri Antrenament Nutritie Sanatate Alergatori Povesti Produse
Home Ro Club Maraton Competitii nationale Calendar AIMS Maratoane in lume FORUM Galerie media Contact

Sondaj de opinie

Care este ritmul cu care alergi un maraton? *
3-4 min/km
4-5 min/km
5-6 min/km
6-7 min/km
> 7 min/km

Nota : campurile cu * sunt obligatorii.

Arhiva sondaje de opinie

Sunteti aici :: Povesti » Primul meu triatlon

Primul meu triatlon

M-am gandit ca as vrea sa particip la un triatlon dupa ce am terminat primul meu semimaraton - pe 4 octombrie 2014 - la Maratonul International Bucuresti. Cand am trecut linia de sosire la cursa respectiva am fost atat de fericita incat mi-au dat lacrimile. Pot spune fara indoiala ca a fost unul dintre cele mai fericite momente din viata, asa ca am dorit sa fac rost de cat mai multe astfel de momente. (by Catiusa Ivanov)

catiusa la primul ei triatlon

Trebuie sa va povestesc ca m-am apucat de alergat in aer liber anul trecut, undeva prin iunie, iar dupa 3 km eram atat de obosita si ma dureau atat de rau picioarele incat am zis ca asta nu este de mine. Apoi, prietenul meu a primit doua invitatii la Urbatlon, o cursa de 5 km cu obstacole si am zis ca daca tot pot participa gratis, merita sa ma antrenez un pic. Asa am inceput sa alerg distante scurte,  5-6 km, dupa care am inceput sa cresc usor-usor, iar prin august mi-am propus sa particip la un semimaraton.

Mi-am facut la vremea respectiva un program de trei alergari pe saptamana, una de 5 km, una de 10 si una cat mai lunga - la inceput au fost 12 km, apoi 15, apoi 18, apoi 21km. Nu pot spune ca a fost usor, in conditiile in care  muncesc foarte mult in fiecare zi, iar dupa munca ajungeam acasa foarte obosita. A fost nevoie de multa disciplina, insa pe masura ce am vazut cat de bine ma simt cand alerg si dupa, a devenit unul dintre cele mai asteptate momente ale zilei.

Cu multe emotii am reusit sa termin primul semimaraton in 2 ore si 4 minute. Dupa care au urmat Gerarul si Semimaratonul International Bucuresti, unde am scos cam acelasi timp.

Cu triatlonul pot spune ca a fost un moment de nebunie frumoasa. Nu stiu cum, dar pe Facebook am descoperit ca pe 30 mai va avea loc Triatlon fara asfalt, la 2 Mai, la mare. Mie imi place foarte mult marea si m-am gandit ca este o idee foarte buna sa ma inscriu. De inotat inotam destul de des, la piscina, de mers cu bicicleta mergeam, de alergat alergam. M-am gandit ca nu poate sa fie chiar imposibil sa le fac pe toate una dupa alta.

Cam cu o luna inainte am inceput sa merg mai des la piscina si am mai iesit cu bicicleta prin parc, asta pe langa alergarile saptamanale.

Mi-am cumparat costum pentru triatlon. Mi s-a parut foarte scump, dar am reusit sa gasesc ceva la vreo 200 lei pe un site din Marea Britanie.

Cam cu vreo doua saptamani inainte de cursa, inca nu platisem taxa de inscriere si ma gandeam sa renunt, spunand ca nu am prea mult timp din cauza perioadei aglomerate de la serviciu. Apoi, intr-o duminica dimineata, am vazut ca prietenii de la Ro Club Maraton, cu care alerg duminica in parcul IOR, pun la bataie doua invitatii la acest triatlon. Am fugit repede in Parcul IOR, am dat doua ture de lac si apoi, o tipa foarte misto din grupul de alergatori mi-a dat mie invitatia pe care a castigat-o ca sa particip la cursa.

Am vazut asta ca un semn de la divinitate si am zis, fie ce o fi, eu ma duc la triatlon.

Am pus bicicleta pe masina si hai fuguta la mare. Am ajuns vineri seara, iar cursa era sambata. In seara de dinaintea cursei avea loc sedinta tehnica in care ni se explica cum trebuie sa procedam si sa ne ridicam kitul de concurs.

Cand am ajuns si am vazut ceilalti concurenti, toti bine facuti, foarte siguri pe ei, am inceput sa intreb ce caut eu acolo. Toti facusera mai multe triatloane inainte. Din cateva sute de participanti, incepatori cred ca eram doar vreo patru persoane. Am aflat asta fiindca prezentatorul ne-a pus sa ridicam mana:)

Pe langa toate intrebarile pe care mi le puneam despre cursa - unde imi las bicicleta, adidasii, daca imi trebuie un costum de schimb, unde ma schimb etc, a fost nevoie sa fac fata si acestui moment.

Dupa sedinta tehnica am plecat spasita spre hotel, fiind tot mai convinsa ca trebuie sa abandonez. Am stat, m-am gandit, si pana la urma am zis ca daca tot am venit, mai bine particip. Si am participat.

A mai fost un moment de cumpana cand am intrat in mare, in golful de la 2 Mai, pentru proba de inot, fiindca apa era incredibil de rece, iar eu sunt o friguroasa, insa pana la urma a fost bine.

La inot am scos circa 30 de minute si pot spune ca a fost destul de greu fiindca erau valuri si curentii destul de puternici, ceea ce a insemnat mai mult efort si senzatia ca ai fi in masina de spalat.  Dupa ce am iesit din mare eram cam ametita, dar odata ce m-am urcat pe bicicleta, mi-am revenit.

Pe bicicleta am avut de parcurs 32 km prin Dobrogea, in jurul comunei Limanu. In doua ore si ceva de pedalat pot spune ca am vazut niste peisaje de vis - pajisti pline de flori rosii, mov, galbene, lanuri de grau. Am trecut printre dealuri, pe langa lacuri si prin paduri. Habar nu aveam ca avem o tara asa de frumoasa, iar pentru un om care traieste in oras a fost o experienta fantastica.

Ca sa fiu pe deplin sincera, a fost si o intamplare haioasa, care m-a trezit din euforia creata de imaginile pitoresti. Pe la jumatatea traseului de bicicleta, pe drumul ce ocolea un lac foarte frumos, mi-a iesit in cale un sarpe destul de maricel. Animalul vroia sa treaca strada, iar eu il incurcam. El s-a speriat de mine si eu de el. El s-a ridicat pe coada la mine si a inceput sa faca sssss. Eu am inceput sa urlu cat ma tineau plamanii. Pana la urma el a plecat in treaba lui si eu in a mea si incidentul nu s-a soldat cu muscaturi. Au fost cateva momente de groaza fiindca ma gandeam ca taratorul are si familie, noroc insa ca a trecut pe langa mine un adevarat cavaler care mi-a tinut companie pana m-am calmat.

Pana la urma evenimentul cu sarpele a fost unul bun fiindca am pedalat cu mai mult spor decat inainte ca sa ma pot tine de un cetatean ce pedala mai repede si astfel  am scos un timp mai bun.

Proba de alergare - 6km - s-a desfasurat pe plaja dintre 2 Mai si Vama Veche si la intoarcere pe sus. Desi alerg mult, mi s-a parut de departe cea mai grea proba dintre cele trei fiindca terenul era foarte accidentat iar pe alocuri era aproape imposibil sa alergi fiindca picioarele ti se infundau in nisip. Pana la urma am trecut cu bine si peste asta si per total, pe tot triatlonul, am reusit sa scot circa 3 ore si 40 minute. Nu este un timp bun, insa pentru mine a fost o realizare faptul ca am participat si am reusit sa termin cursa.

Pot spune ca a fost una dintre cele mai frumoase experiente din viata mea si o importanta lectie de viata: nu exista alte limite decat cele pe care le stabilim noi. In aceasta toamna mi-am propus sa alerg primul meu maraton. Sper sa revin cu o poveste frumoasa si atunci:)

Sfaturi pentru cei care participa la primul triatlon

• daca triatlonul nu are loc in plina vara, este bine sa aveti un costum de neopren. Eu cu siguranta voi achizitiona unul pentru editia urmatoare:)
  •  dupa ce ati terminat proba de inot, este bine sa aveti la voi o sticla cu apa si un prosop ca sa va puteti spala pe picioare inainte sa incaltati adidasii
  • nu trebuie sa va faceti griji despre locul unde va lasati bicicleta si schimburile, totul este bine semnalizat
  • trebuie sa fiti foarte atenti la sagetile care arata traseul fiindca exista riscul sa va rataciti
  • participarea la un triatlon, mai ales daca este in alta localitate decat cea in care locuiti, poate fi destul de costisitoare. Eu am cheltuit circa 200 de lei doar pe costumul de triatlon, cel mai ieftin pe care l-am gasit, la care se adauga taxa de participare, transportul, cazarea si masa. Eu am dat circa 1.000 lei. Dar merita :)

Articol trimis de Catiusa Ivanov

Adauga comentariuNici un comentariu.

Afisare 21 din 248.
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 > >>
Pagina 1 din 12

Alte articole despre Povesti
Ice Power Sponser Lysi Isostar Travel House Nike Flanco Salomon Centrul de nutritie Superfit Seba Med

Compress SportNutricultNewsmanphoto-marathon.ro

Home | Ro Club Maraton | Competitii nationale | Maratoane in lume | Antrenament | Nutritie | Sanatate | Povesti | Termeni si conditii | Contact
Copyright Ro Club Maraton 2017. Toate drepturile rezervate. - Website realizat de PHP Coder si Triumf ®